lördag 20 juli 2013

Konstig känsla i halsen?

Ah, lördag. Skafferiet är fyllt med godis och kylskåpet är fyllt med läsk och mat. Och sedan ska man roa sig med film och tv-spel ;) Det är livet, tycker jag!

Är ensam hemma för tillfället. Sambon är och jobbar, men slutar vid fyra. Jag har varit flitig och gått på promenadbandet och sedan duschat. Ska strax ta och spela något...

Förra veckan så började min hals bete sig underligt. Det liksom spänner och trycker i högra sidan av halsen och även nere vid början av halsen. När jag tittar åt höger eller tittar neråt, så känns det som om något sitter och tar emot. Jag har ingen aning ifall jag har på något sätt sträckt en muskel där eller överansträngt något. Det lustiga är att ibland när jag går runt och gör grejer så känner jag inte så mycket, men så fort jag tänker på det, ja, så börjar det känns obehagligt igen. Är det psykologiskt? Jag har läst på nätet att vissa har upplevt detta tillsammans med panikångest och det har jag inte direkt, eller vad jag vet i alla fall. Visst, ibland då och då, så får jag lite ångest om diverse grejer och det kanske är något undermedvetet.

Jag ska i alla fall till vårdcentralen nästa vecka. Jag blir alltid så sjukt nojig över sådana saker. Jag tänker på grejer som cancer, struma och andra hemskheter. Det är kanske därför man känner obehag just där? Att man är så nojig?

Jag kände något liknande förra månaden i samband med att jag hade en liten infektion i min ena visdomstand. Jag ringde då 1177 och frågade om råd. Hon jag pratade med sa att ifall det inte blir värre, så borde jag bara ta det lugnt. Men det känns bara så skumt att denna mystiska känsla bara dyker upp igen.

Nä, usch. Nu får jag ta och göra något kul, så jag slipper tänka på läskiga saker!

Inga kommentarer: