tisdag 30 juli 2013

På besök hos vårdcentralen

Så! Har äntligen pallrat mig till vårdcentralen för att kolla upp vad som var fel med min hals. Jag gick ju omkring och nojade mig över struma, cancer och gud vet vad. Så jag åkte dit, tillsammans med min sambo och sedan blev jag undersökt av en läkare. Han kollade mina öron och sedan mitt hjärta, som i för övrigt lät jättebra. Sedan kände han på min hals och tyckte själv att den högra sidan kändes lite svullen. Sedan tog han ett titt i min hals och tog även lite prover på mina mandlar med hjälp av en lång tops. Usch, vad det kändes. Efter det gav han mig topsen och en röd lapp och bad mig att ge dem till en sjuksköterska som skulle kolla saliven på topsen. Sjuksköterskan tog sedan ett blodprov på mig och gick sedan för att kolla blodet samt saliven. Fick återigen vänta och sjuksköterskan kallade in mig för att ta lite flera tester från min saliv och sedan tillbaka till väntrummet.

Efter ett litet tag så kallade den förra läkaren in mig och sa till mig att testerna var negativa. Det var inget i min hals som inte borde finnas där och han sa att jag hade bara en mindre infektion. Men eftersom jag tydligen hade en så pass bra immunförsvar, så höll min kropp redan på att bekämpa den själv. Sedan tackade jag och sa hejdå och efter det åkte jag och min sambo till Willys för att handla mat och sedan åkte vi hem igen.

Det är verkligen skönt att få veta att det inte var något allvarligt med min hals. Och det var inte heller någon inbillning, det jag kände. Jag önskar bara att jag åkte in tidigare, så hade jag sluppit att oroa mig så mycket.

Det regnar även riktigt mycket idag! Enda sedan jag vaknade, så har det regnat, vilket är skönt och uppfriskande.


Ahh, nu kan man verkligen ta det lugnt... :)

Inga kommentarer: