onsdag 3 juli 2013

Har klippt mig!

Igår var jag och min sambo hos frisören och klippte oss. Mitt hår hade blivit riktigt långt, plus att det blir väldigt varmt på sommaren. Jag är inte direkt förtjust i att gå till frisören. Mest för att jag är så antisocial och hatar när frisören vill kallprata med mig, haha. Förra gången jag klippte mig, så hade jag turen att få en frisör som var tyst hela tiden och enbart pratade när hon frågade hur jag ville ha håret o.s.v. Men denna gången fick jag en annan som i alla fall försökte prata lite med mig. Jag svarade på hennes frågor med ledde inte konversationen vidare. Efter ett tag så slutade hon att prata. Det jag verkligen ogillar är när folk ska börja fråga om jobb och utbildningar, ugh. Varför är alla så besatt av jobb?? Men det gick ändå bra och jag fick mitt hår klippt, så nu är det lite kortare och snyggare.

Åh, Lucy har även börjat kissa i sin nya PeeWee låda! Jag är så glad! Det tog verkligen sin tid... Tror att vi skaffade lådan runt Maj. Så för några dagar sedan, så testade vi att ta bort den gamla lådan, då all sand var i princip borta och det var mest pellets kvar och lät den nya stå kvar. Såklart så brydde hon sig inte om lådan och nästa dag så hade hon kissat i köksvasken... Vi tog fram hennes gamla låda och hon gick direkt och bajsade. Sedan kom vi på, att vi kunde ta lite av hennes gamla sand och hälla i det i den undre lådan på den nya, så att den luktar lite som hennes gamla kattlåda. Vi testade även att ta den övre lådan och ställa den i den gamla. Och igår så kissade hon äntligen i lådan! Vi är inte riktigt säkra på vad exakt som fick henne att gå på lådan. Det kunde varit att lådan luktade som hennes gamla, eller att den stod på en bättre plats enligt henne. Så vi gav henne massor av beröm!

Imorse så märkte vi att hon hade kissat i lådan igen, men hon hade inte bajsat. Efter ett tag när jag stod och grävde i hennes låda, så att de nerkissade pelletsen kunde rinna ner i den undre lådan, så kom Lucy och började nosa frenetiskt. Hon gick in i lådan men gick snabbt ut igen. Sedan gick hon imellan lådan och väggen bredvid och luktade. Sedan vände hon på sig och stod med rumpan mot väggen och förberedde sig för att bajsa. Jag fick ta henne snabbt och ställa henne i lådan. Hon hoppade då ut igen och började slicka sig. Sedan gick hon in i lådan igen och bajsade tillslut! Jag gav henne mycket beröm och godis och är så stolt över henne!

Vi ska fortsätta att ha den nya lådan stående i den gamla sålänge och efter en vecka tar vi bort den gamla helt och hållet och hoppas på att hon fortsätter att använda den nya.

Inga kommentarer: