söndag 27 oktober 2013

Zacks och bio

Igår så var jag och sambon och åt hos Zacks och denna gång bestämde vi oss för att testa deras pizzor, så vi valde en margarita med extra ost. Den var väldigt god, men kanske lite väl mycket ost. Tror även att jag föredrar tunnare pizzor, då denna var mer en amerikansk typ med tjock botten.

Efter det så blev det ett biobesök! Vi hade bestämt oss för att kolla på filmen "Gravity" som handlar om två personer efter en olycka i rymden måste kämpa med att ta sig till en rymdstation för att rädda sig själva från en säker död i rymden. Det är egentligen inte mycket story i filmen, men det behövs inte heller, då det ständigt händer mycket. Filmen visar helt enkelt farorna med att arbeta i rymden. Jag måste verkligen erkänna att den var ganska frustrerande att kolla på, fast inte på ett negativt sätt. Det hände jämt en massa saker och dessa stackars karaktärer fick hela tiden kämpa. Man liksom satt där och tänkte: "Neej! Ahh! Ta tag i repet! Neej, hon missade! Åhh!". Verkligen mycket spänning! Något annat som var lite jobbigt var hjärtdunkadet som man hörde mycket i bakgrunden samt att karaktärerna nästan kvävs av för lite syre. Jag fick jämt sitta och dra in djupa andetag för att känna mig bekväm, haha. Jag hatar att se folk kvävas på film, usch.

Vi såg filmen i 3D och det såg oftast bra ut, men jag tycker att filmen hade behövt lite mer 3D effekter där saker flyger ut ur skärmen, då det ändå är rymden vi pratar om. Det fanns en del sådana scener, men när saker kom flygande mot skärmen, så bara försvann den ner åt "bakom" skärmen och alltså inte in mot oss så att man kunde se objektet mitt i hela salongen. 3D'n funkade som bäst i de lugna scenerna, då det inte fanns så mycket rörelse.

Men annars var jag väldigt nöjd med filmen och även biobesökarna betedde sig bra för en gångs skull. Det var inga som pratade eller stojade, allt var väldigt lugnt. Dock så fanns det en tjej som ständigt skulle kolla sin mobil, antingen Facebook eller något liknande. Jag tycker verkligen att det är meningslöst att gå på bio när man inte kan hålla sig borta från mobilen. Jag tycker att SF borde ta till sig strängare metoder och be folk låsa in sina mobiler i skåp utanför biosalongen. Men folk kan ju såklart ändå smuggla in sina mobiler. Då vore det trevligt ifall personalen kollade fickor eller ifall man hade en sorts detektor som man kunde checka med. Haha, kanske ganska överdrivet, men det är verkligen störigt att folk ständigt ska glo på mobilen, trots att den ska vara avstängd.

Inga kommentarer: