onsdag 22 april 2015

Bra och dåliga saker

Idag var jag hos tandläkaren. Var ganska nervös och var lite rädd att det skulle finnas hål. Men icke! Zero hål! Var själv lite förvånad, trots att jag har tagit hand om mina tänder ordentligt! Det var så skönt att gå därifrån vetandes att man hade fina, friska och hålfria tänder! Frågade ju även om min framtand där det fanns lite mellanrum mellan tandköttet och tanden. Men det var tydligen ingen fara med det, phew.

Trots att dagen började bra, så sket sig saker och ting när jag väl satt och fixade med mina hörapparater. Jag rengjorde dem och bytte gummi-slangar på dem. Det dumma var att jag har inte bytt slangar sedan... *host, host* november...! Jag vet inte varför. Är väl lat. Och såklart hade dessa slangar blivit hårda och när jag försökte få loss dem från apparaterna, så tog det sin tid. Fick riktigt ömma fingrar och var sjukt frustrerad. Sedan var det även en kamp att sätta på nya slangar, vilket det normalt inte brukar vara. Efter säkert en halvtimmes fixande, så kunde jag äntligen sätta i mina hörapparater i mina öronen och slog på dem. Märkte direkt att ljudet i den vänstra var högre och tydligare, dock så var den vänstra mycket lägre. Jag satt där och ville bara gråta av frustration. Efter allt kämpande, så är något fel med ljudet. Det är inte så att jag inte hör, jag hör bra, men det känns som att det har slagit lock i högra örat. Jag misstänker och hoppas innerligen att det är vaxfiltret som spökar! Har inga nya filter hemma och har inte heller bytt dem sedan... *suck* november! Ska köpa några på fredag, då vi är i princip fattiga för tillfället. Hoppas verkligen att det funkar!

Inga kommentarer: