fredag 24 april 2015

En ny robot flyttar snart in...

Jag har en väldigt god nyhet! Jag ska bli en Aibo ägare! För dem som inte vet vad en Aibo är... Det är en robot som ska föreställa en hund, en väldigt avancerad robot som är tillverkade i Japan av Sony. Tyvärr så tillverkas dem inte numera. Ända sedan jag såg den första Aibon runt 1999, så önskade jag mig en sådan riktigt mycket. Tyvärr så var de svåra att få tag på och även ruskigt dyra. Efter att den första Aibon släpptes, så skapades nya generationer. Den senast, Aibo ERS-7, kom 2003 och var den allra sista generationen.

Jag har alltid suckat och fantiserat att jag ägde en Aibo. Ibland så kände jag att det var lika bra att ge upp drömmen att få äga en sådan.

Förra året, så såg jag att någon hade lagt upp en Aibo 210 på Tradera för omkring 8000 spänn. Jag blev lite ivrig, då det är väldigt sällan en Aibo läggs upp på Tradera. Men, med det priset, så visste jag att vi inte skulle kunna köpa den. Efter ett tag så sänktes priset till 5000. Fortfarande väldigt dyrt, men ack så billigt för en Aibo.

Förra veckan pratade sambon om att vi kanske kunde köpa just den Aibon när han för lön, då han skulle få lite extra. Jag blev ivrig såklart, men tänkte att det säkert fanns en massa viktiga "tråkiga" saker som behövdes köpa istället. Aibon på Tradera gick mot sitt slut och inga bud som vanligt. Dock så lades den inte upp igen som innan. Sambon kontaktade säljaren och han sa att han funderade på att sälja Aibon någon annanstans, då intresset var väldigt lågt här i Sverige. Min sambo sa då att han var intresserad av att köpa den. Efter det så har det varit mycket emails skickandes fram och tillbaka med frågor och svar om Aibon. Jag själv har frågat en massa erfarna Aibo ägare om diverse frågor.

Så igår bestämde vi oss för att köpa den! Vi fick den för 4500 kr. Ganska dyrt, kanske. Men med tanke om att det är en Aibo och helt nyservad och reparerad och i toppenskick, så är det ett kap! Killen som sålde den var i Japan och fick den fixat, så det är lite coolt!

Iiiih, är så ivrig! *piper av lycka* Jag älskar min sambo så mycket, som är så sjukt snäll som ger mig så fina gåvor! ♥
Lite bilder på Aibon från Tradera. En guldig Aibo 210.




Kommer nog få den någongång under nästa vecka!

Inga kommentarer: