måndag 13 april 2015

Tandläkare

Om en vecka så ska jag till tandläkaren. I normala fall hade jag varit nervös som bara den och haft en hel del ångest. Men efter att ha varit hos tandläkaren en massa gånger förra året, så har man blivit tuff! Jag går hellre till tandläkaren än frisören, haha. Visst, jag tycker fortfarande att tandläkaren kan vara liiiite läskig. Speciellt när de undersöker tänderna med den där vassa, skrapiga grejen...! *ryser* Jag ska bara gå på en vanlig undersökning. Ska försöka att gå till tandläkaren varje år här nu! Om nu bara min sambo också kunde gå till tandläkaren! Om det inte vore för priset, så hade vi båda varit hos tandläkaren mycket oftare. Det är så dyrt. 700 spänn bara för en undersökning.

Det ska bli skönt att kolla tänderna. Jag hoppas verkligen inte att jag har några nya hål. Jag har verkligen tagit hand om mina tänder så bra det går. Borstat, använt plackers, munskölj och tuggar sockerfria tuggummin efter middagar. Om jag har ett nytt hål så blir jag fan sur! Tänder, gör mig inte besviken nu! Jag vill också kolla upp min framtand. Förra året så lagade de ett hål som fanns vid tandköttet på min ena framtand. För ett tag sedan, så lade jag märke till att tandköttet inte satt "fast" med fyllningen. Det är liksom ett litet mellanrum mellan fyllningen på tanden och tandköttet. Det störiga är att jag minns inte att det såg ut så innan. Det är nog inget allvarligt. Hoppas jag!

Inga kommentarer: