fredag 5 juni 2015

Lite böcker!

Idag var det minsann ganska varmt och för en gångs skull, så klagar jag inte! Har på mig shorts och är nöjd. Men, jag älskar hur vädret beter sig i år. Det är för det mesta regn, men lite sol då och då. Precis så ska det vara tycker jag! Mest regn, men lite sol. Tror inte att så många håller med mig, haha. Men i år blir det nog en bra sommar! Är lite rädd att skriva så, för då blir det troligast en hemsk, super-varm sommar. Precis som förra året... *ryser* Men värst är ju ändå fukten. Har egentligen inget emot ifall det vore 30+ grader. Då kan man ändå vara inomhus där det är svalt. Men alla dessa senaste åren, så har det varit konstant fuktigt. Då kvittar det ifall man är inomhus. Än så länge så är det bra...

Har även köpt lite böcker! Har inte köpt böcker på flera år, haha. Var lite sugen på att läsa lite nytt.



Köpte båda Jurassic Park och The Lost World på engelska. Har redan Jurassic Park, fast på svenska med en rejält pinsam översättning. Har aldrig läst The Lost World, så är glad att jag äntligen kan göra det. Och sedan blev det IT av Stephen King. Jag älskar Stephen King. Men ska jag vara ärlig, så har jag knappt läst några av hans böcker. Jo, jag läste faktiskt en dansk version av Pet Sematary, men det var ett tag sedan. Tycker för örvigt att hans böcker är lite svårlästa. Men nu när man är äldre, så ska det inte vara några problem... hoppas jag! Jag testade att läsa IT på svenska för många år sedan. Det gick inte så bra. Men nu blir det ett nytt försök och på engelska.

Vi köpte även en fjärde bok. "The Last Wish" av den polska författaren Andrzej Sapkowski. Första boken i "The Witcher" sagan som även finns som spel.

Håller för stunden på att läsa The Lost World. Sedan blir det nog IT!

Inga kommentarer: