söndag 5 juli 2015

Afte

Alltså... Jag vet inte varför, men jag har fått en himla massa afte-sår dessa senaste månaderna. Ni vet, dessa små vita, runda såren man får inne i munnen och som gör skit ont ifall man råkar röra vid dem.

Jag får dessa då och då. Men nu har jag fått en himla massa på en kort tid. Innan så kunde jag få ett eller två sår någongång under ett år. För någon månad sedan, så fick jag ett sår inne i kinden. Den försvann och efter en två veckor, så fick jag en ny på tungan. Den försvann också men ersattes av TVÅ sår på vardera läpp. En på ovanläppen och en på underläppen. Seriöst, vilken otur man kan ha! När de äntligen försvann så fick jag ännu ett sår runt tandköttet. Den försvann också såklart och nu så har jag en ny på tungspetsen...

Jag har aldrig varit om något liknande! Jag börjar misstänka att det kanske är min bettskena som kanske retar upp slemhinnorna inne i munnen. Men nja... Helt sjukt i alla fall!

Inga kommentarer: