onsdag 9 mars 2011

My Little Pony Friendship is Magic

I väntan på mitt paket från Discshop så skriver jag om lite andra saker sålänge... :)

Igår började jag att kolla på en tecknad serie haha. Och det är inte vilke serie som helst, det är en ny omgång med "My little Pony", haha! Denna nya serie började sändas förra året i Oktober. Men det intressant med serien är att det är från samma skapare som gjorde "The Powerpuff Girls och" "Foster's home for imaginary friends". Och för dem som har sett dessa serier känner till den speciella stilen och flummiga storyn. Så ja, skaparen Lauren Faust gick med Hasbro och skapade denna unika nya serie "My Little Pony Friendship is Magic". Jag vet att namnet är hur äckligt sockersött som helst, men faktum är att serien redan har en massa äldre fans, både tjejer och killar.

Jag själv fick reda på om serien igår, på en sida som heter www.knowyourmeme.com, och där såg jag bilder från serien och undrade vad fasiken det var frågan om. Jag tänkte att serien skulle säkert vara riktigt rosa och sliskigt sött. Fast jag älskade den gamla serien från 80-talet när jag var liten. Men jag gick in på youtube och kollade om serien fanns där. Sagt och gjort, jag tittade på första avsnittet och så var jag fast! Jag älskade stilen, animationen och karaktärena var hur söta som helst! Jag var fast och kollade upp till avsnitt åtta, serien hade mig i sitt grepp haha. Och det roliga är att många killar gillar serien också, och säger att en riktig man kollar på My Little Pony, haha. Ja, en riktig man är en man som är säker med sin sexualitet :) Och inte är rädd vad andra säger!



Det är stilen som har lockat många fans, jag vet inte varför, men jag älskar också stilen! Dem är så små och söta, och man känner igen deras uttryck m.m.

Jag har också redan två favoriter haha :)

Applejack, en pony som fanns med sen den gamla serien. Hon är jättesöt med sin country cowboy dialekt (vad kallar man en sån dialekt egentligen haha?). Hon är så söt med sina fräknar.



En annan karaktär som jag gillar heter Fluttershy, hon ska tydligen också vara en gammal karaktär. Hon är en söt men väldigt blyg pony som jag känner igen mig vid mycket haha. Jag själv är också väldigt blyg och gillar inte att prata med folk och så.




Haha, detta inlägget känns väldigt flickigt haha :)

Jag minns när jag var liten så hade min syster en stor och fin samling med My Little Pony figurer. Jag lekte med dem ofta och hade hur kul som helst med dem :) Men tyvärr så gav min mamma bort hela huset med alla ponyer förutom baby Applejack till en yngre kusin eller nåt. Vilket är synd, för jag tror säkert att min syster fortfarande önskar att hon hade kvar sin samling.



Detta är samma hus som min syster hade. En "My Little Pony Nursery". Ååh vilka flashback man får när man ser den!



Så här såg den ut när den var stängd...




Vuxna Applejack



Och baby Applejack... Den som min syster fortfarande har kvar hemma hos sig själv :)


Jag själv hade inga My Little Pony leksaker... underligt nog. Fast jag delade samma intresse för dem som min syster. Men jag köpte egna när jag blev lite äldre. Det var My Little Pony andra generationen. Dem var inte lika fina som originalet, men jag hade kul med dem när jag lekte :) Jag tyckte alltid att den andra generationen såg ut som hästfölar eller något liknande. Aja, jag hade kul i alla fall och ska se till att jag får hem min lilla samling :)


Wooh! Fick innan ett sms från Discshop att jag kan hämta mitt paket på Statoil efter klockan fem! Äntligen! Trodde inte att jag skulle få något idag, eftersom posten inte har varit här...

Inga kommentarer: