fredag 4 mars 2011

Nu vet jag vad jag vill köpa!

Så! Nu vet jag äntligen vad jag ska köpa för mina födelsedagspengar som jag fick av kära mor och far!

Nämligen denna!



Avatar - Ultimate Collector's Set!

Den innehåller Blu-ray/DvD med sex skivor, 3 Blu-ray skivor och 3 DvD skivor. Båda innehåller den förlängda (och även den bästa) versionen. Vi har visserligen inte en Blu-ray spelare, men tänker skaffa en senare när vi har råd. Så då är det bra att det finns med en DvD version :)

Man får även med en liten staty som föreställer huvudkaraktären Jake, vilket är riktigt cool!

Den kostade innan 799 kr, men är sänkt till 399 kr nu, vilket är ett kap ju! Så den ska beställas idag, så får jag den någongång nästa vecka.

Jag fårstår inte heller varför denna film får så mycket hat. Många klagar på att storyn i filmen är så likt andra filmer (Pocahontas, Dansar med Vargar osv) och visst man ser likheter. Men va fan, det finns så många andra filmer så också liknar varandra. Det finns så många skräckfilmer som har liknande stories, men ingen klagar på dem? Hmm, jag tycker i alla fall det är rätt fånigt med all hat. Jag älskar filmen! Den är vacker att se på, musiken är underbar... Allt är underbart och inte minst storyn! Känns som det är mainstream att klanka ner på vissa saker och ting ibland. Aja, jag och gubben älskar den i alla fall, och längtar efter att tvåan släppt! :)

Vad jag också har funderat på att köpa är ett hopprep! Nu när gubben pratikserar, så får vi inte så mycket tid till att träna. Jag kan visserligen själv gå dit, men jag vill inte träna själv. Och plus att gubben är hemma vid halv sju och sen är man trött och allt... Så jag tänkte det vore nice med ett hopprep som jag kan använda då dagar jag inte tränar. Så slipper jag få dåligt samvete haha.

Så nu, ska jag kolla om det finns ledig tvätttid så jag kan tvätta och efter det ska jag fortsätta spela lite Dragon Age!

2 kommentarer:

Katja sa...

Ja det var verkligen ett kap, var ju som att det var meningen att du skulle köpa den! :-)

Tycker att det är synd att det inte finns riktiga små samlar dockor/statyer för nördar att köpa här i sverige, hade gärna velat haft en liten samling med navis ^^ I synnerhet en där Jake flyger på en Leonopteryx, tror jag dom hette.

Nu får uppföljaren ta och komma tycker jag, känner mig otålig ;-))

Jag hade också tänkt skaffa hopprep, jag tränar hemmavid för jag är inte heller så mycket för att gymma själv, och det är bättre än inget :-)

Icewolf sa...

Den har varit billig nu ett tag! Men har inte haft råd med att köpa den innan, så nu kan jag äntligen skaffa den! :)

Finns att köpa här! ^^

http://www.discshop.se/filmer/bluray/avatar_ultimate_collectors_set_6_disc_dvd_blu_ray/P84352

Ja eller hur! Jag har bara sett leksaker från filmen, fast dem är inte så snyggt gjorda. Ja en sån skulle varit cool! Vill också ha en staty med Neytiri, det skulle varit cool :)

Hehe ja, tvåan kommer sådär 2014 haha. Alldeles för lång tid att vänta, men hellre att dem tar tid på sig att göra filmen bra än att få snabbt ut filmen för att tjäna stora summor pengar.

Trevligt :)