torsdag 24 mars 2011

The Sims Medieval och The Sims 3 Unleashed

Igår *ähem* laddade jag ner The Sims Medieval för att testa på spelet. Eftersom jag var väldigt skeptisk på hela spelidéen så ville jag inte slösa 400 spänn på ett spel som jag är osäker på. Så ja, det fick bli en snabb besök hos piraternas bukt! Så ja, jag har testat hela kvällen igår och ja, spelet i säg är rätt underhållande men inte tillräckligt underhållande för att vara värd mina pengar. Hela spelet känns på en punkt rätt begränsat.

Man skapar en sim som kommer att vara min kung/drottning karaktär och med denne ska jag skapa ett kungarike genom att göra quests. Själva questen är väl rätt roliga men känns lite tjatigt efter ett tag. Man kan även gå på äventyr men det är tyvärr en så kallad "Rabbit hole" där ens sim bara försvinner in i skogen/ut på havet m.m. och blir borta för ett tag, så man får alltså inte se när min sim är ute på äventyr.

Spelet är dock inte dåligt, man får saker att göra ett tag, men det är allt känns det som. Man får dock inte börja tro att The Sims Medieval är exakt som The Sims serien. Visst man kan skapa simmar och dem lever sina liv i medeltiden, men det finns ett par twistar. Man har bara två behov alltså Hunger och Energi, och på den punkten kan jag förstå varför inte alla behov finns. Annars skulle det inte finnas tid till att göra annat i spelet. Man gör quests och bygger upp sitt rike... Dock kan man fortfarande gifta sig och skaffa barn, är dock inte helt säker på hur det funkar ännu. Har gift mig med en snubbe men han bor inte hos mig hmmm... Ska kolla mer om det sen.

Så ja, The Sims Medieval håller på att testas för tillfället. Är inte imponerad... Men det är rätt underhållande på sitt sätt. The Sims 3 är fortfarande roligare.

Bilder från spelet kommer sen :D

Och en annan lite kul grej som jag upptäckte idag...

"The Sims 3 Unleashed"

Ett nytt expansionspaket med djur! Det finns redan trailer ute på youtube och det lustiga är att vi inte har fått något veta från EA om detta. Det ska snart släppas ett annat expansion som heter The Sims 3 Generations, och det har vi vetat om nu ett tag, men helt plötsligt finns det en annan expansionspaket med djur?? Jag är förvirrad... och misstänksam!

Trailern ser inte heller för imponerande ut... Men på trailern står det att det släpps i Oktober. Så kanske är det en trailer som har oavsiktligt läckt ut från EA... Tror det faktiskt... Och att titeln "Unleashed" är bara ett tillfälligt titel, eftersom husdjurexpansionspaketet till första Sims spelet hette exakt så.

I trailern får vi se hundar, katter, skunkar, tvättbjörnar och även en häst! Känns skumt minst sagt. Många Sims fans har länge velat ha hästar i spelet, men jag är inte en av dem lustigt nog. Jag vill bara ha hundar och katter och kanske andra smådjur. Grafiken på djuren ser skumt ut... De ser väldigt stela ut... och hästen ser bara så... "out of place" ut.

Jag är inte så speciellt imponerad fast att jag är en av dem som längtar efter en expansion med djur. Men förhoppningsvis ser det bättre ut senare...

Här finns trailern till The Sims 3 Unleashed

Inga kommentarer: