onsdag 30 mars 2011

Ugh! Så trött på dem!

Var på gymmet idag! Skönt att äntligen komma iväg :) Tränade lite kondition tills man svettades som en gris, haha.

Så nu är jag hemma, eller ja, jag har varit hemma nu en halvtimme, har städat lite och ska strax duscha!

Warning! Rant incoming! Warning!

Ugh! Fick också ett brev från Arbetsförnedringen... Dem ville jag skulle söka ett arbete som dem har skickat ett papper på! Och söker jag inte arbetet så blir dem sura och drar in min socialbidrag! Dem jävlarna...

Problemet är att detta jobb är verkligen inget som passar mig. Tiderna är helt fucked up och jobbet ligger utanför stan. Och inget av det som jobbet kräver av mig passar in på mig.

Men störigast av allt är att jag gillade min nya handläggare eftersom hon skulle låta mig fixa jobb själv när jag sa att jag inte behövde hjälp med något. Ändå prackar hon på med saker! Jag som trodde hon inte var som andra på Arbetsförnedringen... men jag trodde antagligen fel.

Suck, och jag är tvungen att göra detta också... Dem hade inte ens brytt mig om jag hade haft cancer, jag hade ändå varit tvungen att söka jobbet... Idioter alltså!

Vuxenlivet ger mig sjukt mycket ångest och depression... :(

1 kommentar:

Katja sa...

Mig med! Men håll ut kära du! Det verkar som att det är en förändring på gång, för vi är många som är så fruktansvärt trötta på systemet nu och det håller inte längre.

Grejen är att vi måste hitta nya sätt och leva på, därför måste vi våga tänka Stort, Fritt och Nytt! :-)

Jag brukar säga: "Ditt bästa är trotts allt mitt bästa, varför ska endast jag ha allt av det goda när jag har min medmänniska att dela det med. Delad glädje är dubbel glädje."