fredag 25 mars 2011

The Sims Medieval = Bleh

Ok... Jag skulle spela mer The Sims Medieval igår... Men så fort jag startade spelet tröttnade jag när jag insåg hur begränsat allt var. Min sim fick ett barn igår... men när han växte upp så kunde man inte kontrollera honom som en vanlig sim, detsamma som min sims make.



Jag förstår att man bara ska fokusera på sin hero sim, men det blir lite tråkigt efter ett tag. Min sims make vandrar runt i kungariket någonstans... Har inte sett honom sedan bröllopet haha. Och när min sims barn växte upp så försvann han också någonstans.

Och de uppdrag man får blir snabbt tråkigt under tiden. Och man kan inte göra så mycket i sitt kungarike. Det finns andra simmar runt om i världen, men dem gör inte mycket mer än vandrar runt. Jag köpte en marknad till riket, men det står där helt orörd, likaså med det andra byggnaderna som jag har köpt. Man kan inte heller bygga egna hus och byggnader. Det enda man kan göra med sitt slott är att möblera med de enstaka möbler som finns.



Så ja... jag är glad att jag inte köpet spelet. Men jag var skeptisk redan från början, men jag ville ändå testa se om jag hade fel.



Dessa var de enstaka bilderna som jag tog i spelet. Ville ta fler men det var svårt eftersom kameran i spelet är helt knasig. Man kan inte vända runt 360 grader när man är i sitt slott. Så man kan inte riktigt se sig omkring precis som i The Sims 2 och 3. Det funkar som ett dockskåp helt enkelt.

Så istället spelade jag lite The Sims 3 igår haha! Tror jag kommer att hålla mig till det efterhand!

Inga kommentarer: