söndag 27 mars 2011

theHunter

theHunter är en jaktsimulatorspel, ett av de bästa som någonsin har gjort!

Jag är själv inte intresserad av jakt, men jag har alltid gillat jaktspel. Har testat på allt från Deer Hunter till Trophy Hunter. Jag brukade spela sönder Trophy Hunter 2003 tills förra året, då min älsklingsgubbe läste om ett jaktspel som heter theHunter. Han visade mig en video och jag var helt tagen.

Grafiken var sanslöst vacker, djuren var sjukt realistiska och allt verkade bara så sjukt bra! Vi fick reda på att det var ett online jaktspel, och man var tvungen att registrera sig på deras hemsida för att kunna spela. Dock kostade det att spela, men om man registrerar sig kan man spela gratis hela tiden, dock kan man bar skjuta en sorts djur med en sorts vapen. Man kunde också bara spela på den ena ön. Men trots begränsningen så var det kul att vandra runt på den stora ön, höra fågelkvitter medan man strövade runt i den täta skogen.



Dock finns det att betala så man kan spela i tre månader, 4 månader och sedan ett helt år! Alla som man kan köpa innehåller alla djur och alla tre öar där man kan jaga. Det enda som skiljer sig är att den för 12 månader har alla vappen som går att köpa och annat smått och gott. Och den för 4 månader har tre olika vapen.
Och i förgår var älsklingen så söt att låta mig spela för tre månader! Det kostade 89kr, vilket är billigt! Så nu spelar jag på som fan haha! :D

Allt känns så verkligt... Man har med sin HunterMate ,en sorts GPS som man spårar djur med, och vandrar runt tills man ser ett spår av något djur. Man typ "scannar" spåret med sin HunterMate för att se vad det är för djur och i vilken riktining den har gått. Sedan är det bara att börja spåra djuret. Att spåra ett djur kan vara allt från enkelt till riktigt sjukt utmanande. Det händer ofta att jag spårar ett djur ett bra tag, och helt plötsligt försvinner spåren! Jag vandrar runt i cirklar och är helt vilsen, plus att jag har tappat bort spåret totallt!



Det som också gör spelet realistiskt är att det kan ta lång tid innan man stöter på något djur. Ibland har man tur och ibland ingen tur alls!





Även om spelet är online så är det inget man kan spela tillsammans med. Man spelar ensam, dock delar man en server med andra såklart. På hemsidan har dem dock alltid en massa olika jakttävlingar. Man kan vinna något som kallas för em$, det är spelets egna valuta. För em$ kan man köpa saker, som vapen och annat utrustning. Och man kan även köpa olika licens till olika djur om man inte känner för att betala för att kunna spela i tre månader. Då kan man köpa licens som vara allt från en dag till 24 dagar. Men jag tycker det är bättre att köpa en tre månaders medlemskap och då får man alla de olika licenser.



Spelet växer hela tiden, med fler medlemmar som strömmar in ju mer kan skaparna ge oss. Och dem planerar att lägga in två nya djur! Älg och svartbjörn! Förhoppningsvis kommer vi att få se dem i spelet i April :)



Spelets hemsida finns här för dem som är intresserade!

theHunter

Och deras facebook sida här!

Inga kommentarer: