lördag 13 augusti 2011

Jag har ätit kyckling! *flämt*

Idag har det varit en riktigt lat dag...

Vaknade väldigt sent och fick gjort saker och ting väldigt sent. Aja, tur att man är en nattmänniska ;).

Nu i veckan har jag ätit något som jag annars inte brukar äta! Och det var...

Kyckling!

Jag gillar egentligen inte kyckling så särskilt mycket. Men eftersom jag vill äta bra och nyttigt så tänkte jag: "Vad fan, likabra att man äter nyttigt."

Så i veckan har vi ätit wok med kyckling. Det smakade väl rätt bra, det är ätbart i allafall. Dock är kyckling ingen favorit men det går att förtära.

Dock så stör jag mig på folk som nästan svimmar av chock när de för höra att man inte gillar kyckling. Liksom va? Bara för att majoriteten av folket här i världen älskar fjäderfän så betyder det inte att alla gör det.

Samma gäller äckligt kalla smörgåstårtor som alla svenskar verkar hylla som en gud. Smörgåstårta är äckligt. And that's a fact! Ryser bara av tanken att stoppa en bit iskall och kladdig bit smörgåstårta in i munnen, bleh. Och man känner sig som ett fån när man är på kalas och liknande där det serveras smörgåstårta, bara för att man är den enda som inte gillar maten.

Vad fan, jag ger inte folk onda ögat bara för att dem inte gillar tacos eller liknande.

Men tillbaka till kycklingen! Jag åt kyckling och det var okej. Det enda jag inte gillade dock att den kycklingen som vi hade köpt var av äckliga märket "Eldorado" och att hönsen var halalslaktade... Vem fan halalslaktar höns? Halal är idiotiskt i första taget. Man känner sig lite taskig och hemskt som har ätit djur som är halalslaktade :(.


Jaja, nu är det sent och jag borde göra något produktivt!

Inga kommentarer: