fredag 7 oktober 2011

Jag är duktig!

Har blivit lite seg på att uppdatera denna veckan. Jag har bara inte så mycket spännande att skriva om, haha.

Men hursomhelst är det fredag idag! Och idag var min sambos mamma och bror här på besök och senare på kvällen blev vi bjudna på pizza.

Efter att de hade åkt hem och min sambo hade duschat lite, så gick vi en promenad till Willy:s för att köpa lite godis till helgen! Så idag för mig blev det bara en liten påse naturgodis och choklad.

Jag har blivit duktig på att inte gå bärsärkagång när jag handlar godis. Innan kunde jag köpa sjukt mycket godis som jag egentligen inte behövde. Men då var jag också sjukt sockerberoende. Då man var i affären så kunde sockerbegären kicka in och få mig att köpa allt möjligt, för att sedan hemma inte orka äta upp halva av det man har köpt. Det var både dyrt och onödigt och om inte tala om hur onyttigt det var.

Nu köper jag bara lite godis och jag märker verkligen vilken skillnad det är. Jag är inte lika sugen på socker som innan och jag tycker att det är precis lagom med lite godis. Innan trodde man liksom inte att det skulle räcka med en påse ostbågar. Man var tvungen att komplettera med en massa choklad och godispåsar och kanske något annat.

Så jag känner mig stolt över mig själv, haha. Min sambo märker såklart också skillnaden. När vi bodde i hans gamla studentlägenhet för några år sedan, så kunde jag få ett sådant begär för socker mitt i veckan så att vi gick till ICA och köpte fyra-fem styckchoklad (t.ex Mars, Snickers m.m.). Man skäms lite faktiskt, och jag är förvånad att jag inte har gått upp så mycket i vikt som jag borde ha gjort.

Jag hoppar hopprep varje dag och försöker få i mig tillräckligt med mat, d.v.s. frukost, lunch, middag och kvällsmat och mellanmål såklart. Det är lite svårt då man inte känner sig hungrig. Innan brukade jag bara äta frukost och middag och inget i mellanåt. Och såklart, att inte äta onyttigt mitt i veckan. Visst, ibland kan man kanske köpa lite gott, men det är bara ibland :).

Detta inlägget blev lite väl långt, haha.

Just nu sitter jag och slappnar av och avnjuter en kall och god "Choco Latte"!


Mmm, chokladigt!

Inga kommentarer: