söndag 18 december 2011

Helg, underbara helg

Det är en härlig och mysig helg. Snön faller stilla ute... Ahh, myspys :).

Igår fixade min sambo min dator. Den behövdes att omformateras och även byta kylpasta på processorn. Har märkt av att vissa spel på datorn går segt och hackar, så han testade att formatera om allt, bytte kylpasta och så även dammsög alla delarna. Och nu funkar spel bra igen! Tack vare min sambo :).

Det är skönt med en helt ren och fin dator!

Sedan efter det kunde jag spela "theHunter" utan att det ska hacka, så det blev endel spelande igår!

Min sambo har också fått sin dator mer eller mindre fixat. Han tog med sig sin datorskärm till jobbet och lät en kille kolla på den. De öppnade skärmen och bytte ut nåt som jag inte kommer ihåg namnen på, haha. Men nu funkar skärmen igen, vilket är skönt. Men hans dator är inte helt i topp ännu. Många av hans datorkomponenter är gamla. Men vi hoppas på att få lite pengar i julklapp, och då kan vi köpa ett nytt grafikkort till honom :).

Just nu väntar jag på att gubben ska komma hem. Har skickat iväg honom till affären så han kan köpa middag ;).

2 kommentarer:

Katja sa...

Bara tre dagar kvar nu :-) Jag önskar dig och din lilla familj en riktigt God Jul!

Icewolf sa...

Tack detsamma! :)