lördag 31 december 2011

Snart är det 2012

Idag är det den sista dagen i 2011! Det känns lite skumt att detta året redan har gått.

Jag och min sambo ska bara vara hemma. Skönast så tycker vi ;). Vi har mat, snacks och vin nog att njuta för oss själva.

Jag känner mig även lite krasslig. Det började i torsdags med att jag vaknade med halsont och en massa slem i halsen och näsan, och igår var jag lite mer hängig. Idag mår jag lite bättre, min halsont är borta men jag känner fortfarande obehag i näsan och är snuvig. Jag har även lyckats smitta gubben, haha.

Jag har även bestämt mig för att ha kvar min Wacom. Man lär ju inte sig att använda den på en dag. Och igår testade jag att fylla i en skiss jag hade. Det var lite lättare att syssla med. Nu måste jag bara lära mig de olika programmen som jag ritar på.

Nu har vi städat lägenheten så att den är fin och ren innan det nya året infaller! Nu ska vi bara ta det lugnt :)!

6 kommentarer:

Katja sa...

Gott nytt år!! :-) Vi kör med snacks, film, spel, vin och en redig myskväll här hemma. Vi är ganska lugna personligheter jag och gubben, vi uppskattar att njuta av det lilla här i livet :-)

Icewolf sa...

Detsamma!

Ja precis! Vi har också spelat en massa, ätit middag och tar det allmänt lugnt. Vi har aldrig varit så förtjusta i att gå ut och festa och liknande.

Att sitta hemma och se på film/spela tv-spel är mycket mysigare :)!

Katja sa...

Jag håller med till fullo! :-) Vi fick äntligen sett Kung Fu Panda 2, haha, det var på tiden! Sen spelade vi lite Assassins Creed: Revelation :-D

Icewolf sa...

Ahh, Kung Fu Panda 2 såg vi också för någon månad sen :D Ahh, Assassins Creed: Revelation, är det bra? :)

Katja sa...

Med tanke på hur Kung Fu Panda 2 slutade så känns det som att det kommer en uppföljare igen, det hoppas jag i varje fall! :-D

Jag personligen tycker att Assassins Creed: Revelation är jätte bra! :-)

Det enda jag har och klaga på är när man letar efter skattkistor, det kan kännas lite utdraget ibland.

Sen när man helt plötsligt får spela specialbanor med Desmond.

Annars är det bra gjort tycker jag! :-) Dock så verkar det som att det inte finns hästar och rida på som i dom tidigare spelen, vilket är tråkigt tycker jag, för det var skoj.

Icewolf sa...

Haha ja, det känns ju så :)

Ahh okej :). Själv så har jag bara testat lite av första spelet.

Haha, jag gillar också när man kan rida i spel. Inte för att jag är en sån där galen hästtjej, så gillar jag ändå hästar precis lika mycket som jag älskar alla sorters djur :D. Bästa spelet som man kan rida i är klart Red Dead Redemption! Det är riktigt bra och verklighetstroget. Riktigt snyggt också! :)

Jag har länge letat efter ett seriöst hästspel, men det finns bara en himla massa rosa, gulliga hästspel! Lite trist tycker jag :(.

Det finns förvisso ett koreanskt hästrollspel som verkar i alla fall mer eller mindre bättre än de flesta som finns på marknaden. Det heter "Alicia Online". Där kan man ta hand om hästar, avla och köra races med dem. Men tyvärr kommer spelet nog inte hit heller :(