måndag 27 februari 2012

Har inte städat på en vecka!

Ahh, ännu en ny vecka har börjat... Det ska fixas en massa denna vecka! Ska städa en massa o.s.v. Men för att städa behöver jag först en dammsugare! Och vår är i sönder, igen!

Det började för ett par månader sen. Vår gamla dammsugare gick i sönder. Slangen var så styv och plastig att den inte riktigt klarade av att dras runt med. Så en dag när gubben städade, så gick slangen i sönder. Så klart så skyllde jag på honom, för han har en tendens att ha sönder saker ;). Så vi fick köpa en ny men billig dammsugare.

Efter ett par dagar fick vi den och kunde äntligen städa igen! Trots att den var billig så kändes den bättre än vår gamla. Slangen var mer mjuk och följsam. Dock var sladden rätt kort tycker jag. Men en dag, så pajjade den så klart! Eller ja, dammsugaren i sig gick inte i sönder. Men själva sladden började automatiskt åka in i dammsugaren när man drog ut den, hela tiden!

Så förra veckan skickade vi tillbaka den och väntar ivrigt på att få en ny. Men vi har inte fått den ännu...  Vi har inte städat på en vecka! Det känns så smutsigt och äckligt! Värst är Lucys kattsand som ligger lite överallt i lägenheten. Vi har inte heller någon sopkvast som vi kunde ha använt. Dock har vi en sådan liten dammsugare som man brukar använda till soffan och andra möbler. Men det är inte direkt kul att gå och böja sig ner och dammsuga med den.

Jag hoppas på att vi skulle få den idag, men det verkar inte som det :(. Kanske imorgon hoppas jag!

Annars är allt bra :).

Inga kommentarer: