söndag 12 februari 2012

Ingen mer helg

Så är den helgen på väg att ta slut... :)

Det har varit en mycket mysig helg med både film och spel! Det vanliga haha! ;) Har spelat en massa The Sims 3, vilket jag inte har gjort på ett tag då jag tröttnade lite efter alla dessa buggar som härjar i spelet. Men jag bestämde mig för att börja spela igen och än så länge har jag inte stött på några störiga buggar. Det verkar mest bugga sig när jag spelar med familjer som har hästar. Så ja, är helt fast i spelet, återigen, haha.

Alltid när jag spelar så försöker jag skapa stora familjeträd! Jag börjar med en sim och försöker sedan leta upp en potentiell man eller kvinna åt simmen och sedan gifter de sig och skaffar barn. När barnen har växt upp och flyttat hemmifrån så upprepar jag hela proceduren! Det kanske låter rätt trist, men jag tycker att det är riktigt kul haha.

Och så har vi som sagt tittat på film! Och vi valde att se den nya Puss in Boots. Tyvärr var det meningen att vi ville se den på bio i 3D, men såklart finns filmen bara med svensk dubbning! Hemskt, hemskt! Så vi valde... tja... "låna den", haha!

Och den var väldigt bra. Den kunde ha varit lite längre då tycker jag, den kändes lite kort. Men jag antar att den var så pass underhållande så att tiden gick fort. Puss var så söt! Och hade gärna sett fler scener där han beter sig mer som en katt, t.ex. lapar mjölk och jagar ljusprickar. Det lär säkert komma en uppföljare så jag hoppas att de lägger in fler sådana scener. Just kul också hur han går från en tuffing till en vanlig katt, så att säga! Skulle t.ex. vara kul att se honom bli hög på kattmynta, haha.

Inga kommentarer: