torsdag 2 februari 2012

Min nya mobil är grym!

Min Iphone 4s är suverän! Riktigt grym! Dock eftersom jag väntar på att mitt nummer ska ändras till mitt gamla mobilnummer så kan jag inte göra så mycket med min Iphone än så länge, ringa, ladda ner saker o.s.v.

Siri är också riktigt grymt! Det är bara synd att den inte funkar så bra här i Sverige som den gör i USA. Här kan Siri inte leta upp ställen eller personer. Säger jag åt henne att skicka meddelande till min sambo så tror hon att jag menar någon helt annan person, haha. Man kanske kan ändra hans namn till nåt som är lättare att uttala på engelska, då kanske det funkar. Så ja, Siri är inte särskilt användbar ifall man bor i Sverige. Jag sa till henne att jag var hungrig (på engelska såklart) och hon svarade med att hon inte kunde hitta restauranter i Sverige. Lite synd, men ja, vad ska man göra. Det är dock kul att prata med henne, då man också kan hålla vanliga konversationer med henne. Det funkar typ som en chatrobot, enda skillnaden att man pratar med henne och inte skriver.

Annars är jag supernöjd med min mobil! Det enda som jag inte gillar att den är så ömtålig. Båda skärmen och baksidan är av glas, så ifall jag skulle tappa den så hade det inte varit så bra.

Min stackars gubbe har gått och blivit förkyld också :(. Det började i söndags och senare har det bara blivit värre. Så jag har fått ta hand om honom :). Varit i affären och handlat och städat, lagat mat m.m. Som tur har jag inte blivit sjuk, dock har jag fått ett munsår och nu har han också råkat få en. Tycker så synd om honom :(. Hoppas han blir bättre snart!

Inga kommentarer: