fredag 10 februari 2012

Ingen mer Nutrilett

Nu i onsdags slutade jag med min nutrilettdiet. Så nu har jag återgått till det vanliga igen. Eller ja, inte helt och hållet. Jag äter inte bröd numera, inte ens mörkt bröd, utan jag äter fil med müsli och linfrö. Och sedan under dagen äter jag lunch och mellanmål som t.ex. knäckebröd eller riskakor. Jag dricker inte heller juice längre. Jag har inte druckit juice på flera månader! Jag minns inte ens när jag drack senast. Nu drickar jag mest vatten och ibland lite mjölk.

Ja, hur gick det med nutrilettdieten då? Första veckan gick som bäst, då hade jag lyckats bli av med ett kilo. Men de senare veckorna gick inte lika bra. Det hade nog varit bäst att bara druckit nutrilettshaken och inte ätit riktig mat på kvällen. Men jag ville inte heller tortera min kropp genom svält. Hade jag motionerat lite mer så hade det säkert blivit bättre då. Men aja, nu har jag i alla fall testat det! Och det är skönt att äta normalt igen. Att jag ens har börjat äta mer ordenligt måste väl ändå räknas som en förändring :).

Vanlig fil med müsli och linfrö!

Idag åt jag dock en nutriliettbar till middag. Vi ville äta nåt enkelt idag, så min sambo valde färdigmat medans jag tog en bar. De fyller väldigt bra i magen!

Inga kommentarer: