måndag 1 oktober 2012

Har ringt nu...

Phew, ringde nyss till 1177. Var helt skakig och nervös undertiden jag stod i kö, haha. Hatar verkligen att ringa, men jag gjorde det i alla fall!

Så, ja. Jag pratade med en äldre man då och berättade om mina stickningar och andra symptomer som jag har känt av. Jag sa att jag funderade på att det kunde vara blindtarmen och sedan ställde han en massa frågor som t.ex. "Har du feber?, Mår du illa? Hur mycket ont gör det?" o.s.v. Han frågade även ifall jag tryckte där jag hade ont ifall jag kände någon knöl eller ifall det smärtade till. Men jag svarade nej på alla av hans frågor. Sedan frågade han ifall jag kunde vara gravid, haha usch. Nej svarade jag såklart. Jag sa även att jag har haft denna symptom två månader innan, så jag kunde knappast vara gravid. Annars sa han att jag borde avvakta ett tag. Eftersom jag är pigg så kan det vara något annat än blindtarmen. Typ, gaser eller även ryggont.

Även fast jag har ringt och frågat, så känner jag mig inte lugnare. Stickandet gör mig fortfarande lite nervös. Varför ska sådana här läskiga saker alltid hända mig! Jag kommer att bli en riktigt super hyperkondriker i framtiden!!

Inga kommentarer: