måndag 8 oktober 2012

Varit på bröllop!

Jag har inte orkat skriva på ett litet tag, men nu kommer jag att skriva vad jag sysslade med i helgen...

Vi var på bröllopsfest!

Min syster och hennes sambo gifte sig egentligen efter fjorton år. Så i lördags var det vigsel och fest i Arild. Det var ingen traditionell bröllop med kyrka och allt annat onödigt. Här var det en snabb vigsel vid havet som tog ungefär fyra minuter, haha. Skönt att slippa kyrkan! Annars brukar man väl vara där i ungefär en timme eller nåt och lyssna på när prästen läser ur bibeln och en annan massa saker som inte behövs. Efter vigseln, så gick vi tillbaka till hotellet som vi skulle ha festen på. Sen var det mingel och bröllopskål och efter ett tag var det dags för maten. Efter att man hade ätit tre rätter så var det dags för bröllopstårta, phew. Jag orkade knappt att äta maten innan. Och efter det var det lite dans och aktiviteter.

Jag och sambon var de första som gick och lade sig. De andra var och festade hela natten! Och sedan vaknade vi av att brandalarmet hade gått igång! Jag var helt borta när jag vaknade och visste inte riktigt vad som hände. Efter ett tag slutade alarmet och eftersom ingen kom och knackade på vår dörr för att evakuera så somnade vi igen, haha. På morgonen visade det sig att det var min syster som hade duschat och den varma ångan från vattnet fick brandalarmet att reagera. Vi gick upp tidigt och åt en god frukost. Senare åkte vi alla hem. Så vi åkte hem till mina föräldrar ett tag och efter det åkte vi hem till min sambos mamma. Och några timmar senare så åkte vi äntligen hem till vårt hem.  Åhh, så skönt det var att komma hem! Vi åt lite mat och efter det så satt vi och surfade och sedan spelade jag lite The Sims 3. Efter det så lade vi oss, och jag somnade nästan direkt när jag lade mig.

Så idag, vaknade jag tidigt! Skulle egentligen sova lite extra, men eftersom jag kände mig rätt så pigg så tänkte jag att jag likabra kunde stå upp! Så jag har ätit, städat och duschat! Ska snart fixa lite mer saker. ska nog ner till källaren och hämta mössa och vantar. Det börjar att bli väldigt kallt ute nu, brrr!

Inga kommentarer: