måndag 1 oktober 2012

Ont i sidan av magen...

Hoppas att alla har haft en bra helg! Det har jag verkligen haft! Dock det enda som inte är särskilt kul är att jag har haft huvudvärk i en vecka nu... Det är spänningshuvudvärk som sitter i båda sidorna av bakhuvudet och trycker och pumpar. Det är riktigt jobbigt! Och dum som jag har varit denna vecka, är att jag har tagit en del huvudvärkstabletter för att dämpa smärtan, nästan varje dag. Nu försöker jag att inte ta en enda på ett tag så att min kropp inte vänjer sig med tabletterna och därmed skapar en sorts beroende.

En annan liten läskig grej är att jag har ont i högra sidan av magen, typ där blindtarmen ligger. Dock gör det inte jätteont, utan mer att det sticks då och då. Och ifall man rör på sig och sträcker på sig så kan det också göra lite ont. Det började i lördags natt, då hade jag lite ont i magen. Kändes som om jag var uppblåst av gaser eller liknande. Tänkte att det kanske berodde på att jag hade druckit för mycket läsk. Sedan på söndag morgon så hade jag den där stickande känslan i högra sidan. Ibland gör det även lite ont i nedre delen av magen. Sedan kom jag på att blindtarmen sitter där och kollade därmed upp symptom på internet. Exakt samma symptom! Stickande på högra sidan av magen! Man blir inte alls nojjig och rädd! Men, det lustiga är att detta började för tre månader sedan. En kväll då jag och sambon kollade på film så började det göra ont i sidan också. Efter ett par dagar så försvann det... Sedan nästa månad igen, så började det om, precis som förra gången! Och nu, igen, så sticks det återigen...

En annan lustig grej är att det verkar hända efter eller innan jag har haft min mens, eller under ägglossningen. Jag har läst att det kan också stickas. Om det vore blindtarmsinflammation, så verkar det skumt att det gör ont lite varje månad...

Hmm, jag är så osäker på vad jag ska göra! Man borde väl kolla upp det, men jag hatar att ringa och fråga... Man kan även skriva en fråga till 1177 och de besvarar dig. Men såklart får man snabbare svar ifall man ringer... Åhh... hatar att ringa! Vi får se vad jag gör...

Inga kommentarer: