onsdag 20 mars 2013

Chocolate, chocolate everywhere!

Idag är det onsdag... bara imorgon och sedan är det återigen fredag! Längtar!

En speciell anledning till att jag längtar ivrigt till helgen är att jag äntligen kan få äta min påskgodis som min sambo har köpt till mig. Det är en speciell påskgodis som jag inte har ätit sedan... kanske år 2005 eller 2006. Det är en lila äggförpackning med fyra styck chokladägg i. I dessa ägg finns det även en god mjölkkräm som man äter med sked. Det är som att äta en riktig ägg, förutom att det är choklad, haha. Jag har länge velat ha dessa himmelsk goda ägg, men har aldrig hittat dem, förrens nu. Jag bad min sambo att kolla ifall ICA hade dem då han var i affären i måndags. När han kom tillbaka meddelande han att ICA bara hade vanligt påskgodis. Jag svarade "okej" och återgick till att spela "The Sims 3". Men sedan så lägger han plötsligt fram ett lila paket på bordet. Och jag blir väldigt förvånad, haha. Så dem ska jag spara till helgen, som lördagsgodis!





Want now!!

Nu när man ändå skriver om godis som man saknar, så vill jag även nämna en annan choklad som jag saknar så sjukt mycket och det är "Mars Delight".  Den fanns ett par år och slutade att existera runt 2008 tror jag. Det bara slutade att upphöra! Jag kunde inte hitta den i någon butik! Det är så synd, då den är så god.


En annan choklad som också försvann efter en kort period är "Marabou Double Créme Wafer". Den var riktigt god den med och jag tror att jag hann köpa den två gånger. Det lustiga är att jag kunde inte hitta en enda officiel bild på chokladen inne på Google, så jag får ta min egen bild som jag tog då jag köpte den.




Det var härliga små choklad bitar med kex, blandat med vitchoklad och mjölkchoklad. Den påminde lite om "Mars Delight". Sedan efter ett tag "poof" borta från hyllorna i affärerna.

Och sist men inte minst, en choklad som jag verkligen vill ha är "Lindt Mousse Au Chocolat", mjölkchoklad versionen. Av någon riktigt konstig anledning, så finns det inte att hitta längre. Jag har kollat i alla affärer, men det finns inget att hitta. Dock så finns det två andra smakerna kvar, mörkchoklad och vitchoklad, men av någon andledning inte mjölkchoklad. Man tycker liksom att den borde vara den mest populära av alla tre. Den har även varit borta länge nu!


Det är så synd att den inte går att hitta, för den var så sjukt god! Med den där goda moussen inuti, åhh...  Ge mig!

All skrivandet om choklad gör mig riktigt sugen, haha. Men snart är det dags!

Inga kommentarer: