måndag 18 mars 2013

Helgen är slut... igen.

Suck, jag får sluta att vara så lat och börjar att uppdatera min blogg oftare, haha.

Det har precis varit helg och jag saknar den redan! Det var så mysigt med att spela spel med sambon och kolla på filmer och äta godis! Vi spelade en massa "Guild Wars 2" tillsammans och även lite "Tera Online". Sen har vi kollat på två filmer.

För första gången så såg jag "The Dentist". Har känt till den sen innan, men aldrig sett den. Jag minns när jag var liten så fick man höra lite om den och man blev alltid lite rädd. T.o.m filmtitlen var lite skrämmande då. "Tandläkaren", usch, haha! Ja, den var verkligen inte trevlig. Trots att den är såpass gammal, så var effekterna i filmen väldigt bra. Äckel-effekter i äldre filmer är alltid snyggare än i dagens tycker jag. I alla fall äckligare! Plus att man själv är lite rädd för tandläkaren, så hade filmen lite extra effekt. Jag hatar verkligen ljuden från borrmaskinerna! *ryser* Och trots att jag är rätt van att se på äckliga saker i film, så var jag tvungen att blunda lite, haha.

En annan film vi såg hette "Lawless", vilket är en relativt ny film som släpptes förra året. Den är baserad på en sann historia och handlar om då det var förbjudet med alkohol i USA på 1930-talet. Den var väldigt bra och väldigt våldsam.


Så, idag är det återigen måndag. Gubben är på jobbet och jag sitter här. Jag har städat lägenheten och fixat och donat och har precis ätit upp min sista bit choklad som blev över från helgen. Sen blir det ingen mer godis förrens nästa helg.

Nu ska jag nog spela lite Guild Wars 2.

Inga kommentarer: