tisdag 26 mars 2013

Helgens Rapport!

Jag skulle ha skrivit ett inlägg i helgen angående Burger King och bio besöket, men det glömde jag bort. Som vanligt!

Som jag skrev i det förra inlägg, så skulle vi på bio samt äta på den ny öppnade Burger King. När min sambo kom hem så tog han en snabbdusch och efter det så åkte vi iväg för att äta. När vi kom dit så lade jag märkte till den där leksaksmontern som visar upp de senaste leksakerna, att de hade "My Little Pony" figurer. Jag blev helt euforisk och kallade på gubben och pekade på leksakerna som ett barn. Han frågade i fall jag ville ha en sådan och det kan man ju inte säga nej till, haha. Väl i kassan frågade han om leksakerna och sedan frågade han mig ifall jag ville ha båda (i montern fanns det två olika figurer, alltså Pinkie Pie och Fluttershy) och jag var helt förvånad, tänkte att de säkert kostade 20 spänn vardera. Men det visade sig att de bara kostade 15 kr och så köpte vi båda två! Yay!


Sedan beställde vi varsin hamburgare och varsin bananmilkshake och satte oss för att äta. Hamburgaren var väldigt god, men milkshaken var inte särskilt god. Den var väldigt söt/sur aktig och smakade lite som en syrlig banankaramell eller liknande. När vi var i Göteborg år 2009 och åt på Burger King, så köpte min sambo en bananmilkshake och den var härligt mild och krämig. Så min sambo gick till kassan för att klaga och fick då en ny milkshake helt gratis. Efter att ha ätit oss mätta, så åkte vi vidare till stan för att gå på bio och se på "The Croods".

Filmen var väldigt bra! Verkligen över förväntan. Den kändes verkligen som en härlig gammaldags familjefilm utan överdriven humor och liknande. Det kändes väldigt uppfriskande att se en sådan här typ av film efter en himla massa animerade filmer fyllt av pop-kultur referenser och slap-stick humor. Det känns verkligen som om Dreamworks är på god väg igen, efter en hel del fåniga och icke minnesvärda filmer. Dock älskade jag Shrek, när den väl kom. Men efter Shrek, så verkade filmen ge upphov till en massa animerade komedifilmer som inte kändes som animerade gjorde förr i tiden.

Men sedan kom "How to Train Your Dragon" som var riktigt bra, älskade den! Och nu även "The Croods" som är i samma stuk när det gäller genren. "The Croods" var verkligen rolig och seriös och kan uppskattas av alla. Den var sjukt snyggt animerad och rösterna var väldigt bra.

Som tur fick vi se den på engelska. Hade den bara funnits med svenskt dubbning, så hade vi nog inte gått och sett den, tyvärr. Det är många animerade filmer som vi har fått skippa, p.g.a. svensk dubbning. Och det är inte bara vi. Många som föredrar engelska versionen struntar att se filmen på bio och laddar ner den istället, vilket är såklart synd. Men det är filmföretaget som får skylla sig själva ifall folk laddar ner. Jag hade gladligen spenderat mina pengar på alla animerade filmer som jag har varit intresserad av, men har inte kunnat. Det dåliga är också att de flesta småstäder inte får in de engelska versionerna då företagen satsar på storstäder istället. Men som tur brukar Dreamworks vara schyssta nog att se till att de flesta småstäderna får en engelsk kopia. Disney däremot... I princip alla filmer som kommer hit till Växjö är helt på svenska.

Men som sagt! "The Croods" var riktigt bra och skynda på att se den på engelska! Engelska kopior brukar visas i kortare tid än de svenska.

Inga kommentarer: