fredag 22 mars 2013

Inleder Helgen med en underbar Fredag!

Yes! Nu är det fredag! Underbara fredag! Och idag blir det en del saker att göra. Det första jag gjorde var att städa lägenheten grundligt och fin inför helgen. Sedan klippte jag Lucys klor samt kammade hennes päls. Efter det städade jag lite till och min sambo åkte väg till frisören för att klippa sig och därefter åka till jobbet. Jag blev klar med att städa för kanske en halvtimme sedan och har nu suttit här och slappat lite.

Jag har även ätit ett chokladägg, mmm vad gott! Dock, av någon anledning så är mjölkkrämen inuti väldigt mjuk... lite för mjuk. Vad jag minns så ska den vara rätt fluffig. Jag har haft äggen i kylskåpet, sedan jag märkte att äggen började rinna någon sorts vätska (troligen från krämen), då de var i skafferiet. Tänkte att de började att smälta. Jag tog ut ett ägg innan och lät den ligga ett tag innan jag skulle äta den, så att den skulle bli lite mjukare. Det lustiga var att chokladen var hård, men krämen inuti var jättemjuk, som om det hade smält! Så ska den inte vara... Jag antar att man måste äta äggen relativt snabbt efter man har köpt dem. Eller i alla fall inte låta den ligga över veckan. Hmm... Skumt är det i alla fall! Men trots att krämen var för mjuk, så var den ändå väldigt god. Dock smälte den lite för snabbt i handen.


Toppen, som man knäcker av med en sked.


Misslyckades med att få bort toppen ordentligt, haha.

Det är lite synd att äggen blev så här, då de är godast när krämen är luftig. Jag kanske får ta ut äggen från kylskåpet istället och låta dem stå i skafferiet. Nästa gång jag köper dessa, så ska jag äta dem samma dag!

Sen ikväll, när min sambo slutar på jobbet, så ska vi åka och äta på Burger King, som öppnade här i Växjö för ett litet tag sedan. Äntligen har en Burger King! Det finns typ tre McDonalds och en Max (dock så  får vi snart ännu en Max) men ingen Burger King... Fram tills nu då! Och efter att vi har ätit oss mätta så ska vi åka på bio och titta på den nya animerade filmen från Dreamworks, "The Croods".




Trevlig helg allihopa! :)

Inga kommentarer: