måndag 27 maj 2013

Svullet öga! Oh noes! :(

Varför ska helger alltid ta slut så fort?? Det var ju nyss fredag!! *suckar* Det var en mysig helg som alltid dock. Det regnade mycket i helgen, men det var bara skönt. Jag gissar på att många klagade över regnen, men jag jublade. Finns inget skönare än en mörk och regnig dag, perfekt för tv-spelande, samt att det är svalt både ute och inne. Jag gillar sol, men jag blir lätt varm och svettig, så det är svårt att njuta av värmen på samma sätt som hela Sveriges befolkning verkar göra.

I fredags så testade jag även att byta ut allt innehåll i Lucys PeeWee låda och ersätta allt med bara pellets. Eftersom hon hade gått nu i två veckor ungefär och i fredags så var det i princip bara pellets kvar i lådan, så jag blev ivrig och ville testa att fylla på med bara pellets. Såklart så vägrade hon att gå på lådan och höll sig hela dagen. Och morgonen därpå hade hon lämnat två överraskningar i köket åt oss... Det var bara att fylla på med sand igen och vänta lite längre. Jag var lite för snabb tydligen.

Imorse när jag vaknade, så lade jag märke till hur mitt ena ögonlock var öm, speciellt när man blinkade. Jag upplevde även detta förra veckan, men antog att jag kanske hade fått en ögonfrans bakom ögonlocket. Men idag, när jag kollade mig i spegeln, så upptäckte jag att ögonlocket var lite svullen. Det ser nästan ut som om jag har blivit misshandlad, haha. Så jag kollade upp det på nätet och hittade lite information om något som heter vagel. Det är en inflammation i talgkörtlarna vid ögonfransarna. Oftast ska det finnas en liten böld på kanten av ögonlocket, men på mig finns inget att se. Det är ömt när jag blinkar, men det gör inte heller superont. Men såklart, hyperkondriker som jag är, så blir jag ändå super-duper nervös! Jag läste även något om en allvarlig sjukdom som kunde skada synen o.s.v. Ögat är inte heller super svullen, men man ser tydligt att den är lite tjockare än den vänstra ögonlocket. Man får hoppas att det bara är en tillfällig infektion som snart går över. Jag ska i alla fall ta och koka lite vatten som jag kan badda ögat med.

Inga kommentarer: