tisdag 7 maj 2013

The Sims 4 nu officiellt

Igår så annonserade företaget Electronic Arts, att "The Sims 4" är nu officiellt och ska redan släppas nästa år, 2014. Jag är inte förvånad och samtidigt kan jag inte säga att jag är positivt överraskad. Hur mycket jag än älskar "The Sims" spelen, så hade jag önskat att EA hade stannat vid den tredje spelet. Spelföretaget Maxis, som skapade både första "The Sims" och "The Sims 2" gjorde ett riktigt bra jobb med båda spelen. Men sedan skulle det tydligen släppas ett tredje spel och jag var väldigt intresserad. Dock denna gången skulle spelets skapas av EA själva. Spelet kom och det var kul, men det hade riktigt många problem, t.ex. musiken var borta och spelet i sig var sjukt dåligt optimerad. Nu idag så har EA släppt många nya expansionspaket och med nya expansionspaket, så blir det fler buggar som måste fixas. Jag har ingen aning om vad utvecklarna hos EA gör, men det gör i alla fall inte vad de ska. Det är fortfarande många buggar i de äldre expansionspaketen som ännu inte är fixade och lär nog aldrig bli fixade. Det som EA fixar som mest är deras online store där man kan köpa en massa onödiga saker för dyra slantar.

Så ja, p.g.a. allt detta så är jag skeptiskt till en helt ny "The Sims" spel. Än så länge så har man inte fått reda på något speciellt om spelet, förutom att det ska gå tillbaka till rötterna som i första Sims spelet, med samma utvecklare som var med och skapade "The Sims". Man får hoppas att det blir bra, då det ändå ska vara samma utvecklarna och även samma musikkompositör som skapade musiken till ettan.

Inga bilder har inte heller visats, förutom deras nya logga, som enligt mig känns lite för simpel och enformig och sedan en liten teaser bild på de nya simmarna . Det är en liten mer annorlunda stil och känns mer tecknat. Det kan blir snyggt, men det återstår fortfarande en del för att få mig att bli intresserad...

Inga kommentarer: