onsdag 8 maj 2013

Vår PeeWeelåda har kommit!

Som jag gissade på så kom vår nya kattlåda idag på onsdagen. Jag vaknade vid elva och tänkte att det nog var bäst att gå upp och klä på sig, ifall leverantören skulle komma. Jag åt lite frukost och började så smått att städa lite. Då och då kikade jag ut igenom köksfönstret för att se ifall det kom någon med ett paket. Jag började då efter ett tag att kamma Lucy och då lade jag märke till att hon lyssnade efter något. Hon brukar lätt kunna höra ifall någon klampar runt i trappuppgången. Så jag tänkte att det kunde kanske vara leverantören. Jag gick snabbt till köket för att kolla ifall det fanns någon bil utanför. Men istället såg jag en man som kom ut från byggnaden med något i handen, som såg ut till att vara en sådan elektronisk sak som man skriver på. Jag tänkte att han kanske skulle kolla ifall adressen var rätt innan han körde in med bilen. Men det gick ett tag och ingen kom, så jag tänkte att det kanske inte var leverantören ändå.

Efter att jag hade kammat klart Lucy, så tänkte jag för skojs skull kolla ifall paketet stod utanför vår dörr. Och vad tror ni man får se? Ett stort paket som står lutad mot väggen utanför dörren. Jag blev lite förvånad varför han inte knackade på, för jag hörde ingenting.

Så nu har jag öppnat lådan och tagit ut vår nya kattlåda med en fem kilos påse PeeWee pellets. Påsen med pelletsen var tyngre än vad jag trodde. Och till min lycka så såg jag att vi hade fått den gröna lådan! Ska senare ikväll fylla på den med pellets och introducera den till Lucy!


Igår var Lucy också hos veterinären och kom hem senare efter fem tillsammans med gubben. Allt hade gått bra och hennes tänder är fria från tandsten. Det var bara hennes två hörntänder långt bak i käken som hade tandsten, annars såg resten fina ut. Hon fick även med en tandborste som vi kan borsta hennes tänder med. Hon är inte van vid det, så det kommer att bli en kamp, haha. Hon hade även ett litet bandage på hennes högra ben, där hon fick en kanyl, då hon skulle sövas. Det såg så sött ut! :)

Inga kommentarer: