tisdag 21 maj 2013

Vaknade tidigt idag, innan klockan var åtta. Min sambos alarm satte igång och det är återigen en ny dag. När jag ändå var vaken, så klädde jag på mig och gick ut med Viggo. När jag kom hem, så skulle min sambo åka iväg till jobbet, då han hade ett möte. Så jag åt lite frukost och småstädade lite. Efteråt hörde jag hur någon kräktes, det var Lucy... Eftersom jag var ensam hemma, så var jag tvungen att torka upp hennes spya. Annars brukar det vara min sambo som får torka upp Lucy's härligheter. Jag har så svårt för att torka upp sådant, speciellt spyor. Var nästan nära på att själv kräkas, usch. Men det gick bra som tur. Efter det hoppade jag in i duschen och nu sitter jag alltså här.

Vi har haft Viggo nu sedan lördag och allt har gått riktigt bra med honom här. Han beter sig ordentligt och är lugn i sinnet. Han brukar ha en tendens för att vara uppjagad och skälla riktigt mycket ifall någon familjemedlem går hemifrån o.s.v. Men han säger ingenting, vilket är bra. Visst, han blir lite ledsen ett tag att gubben inte är hemma. Viggo blir som lugnast när sambon är hemma, då ligger han i soffan med honom och sover så att han snarkar. Jag duger tydligen inte, haha, trots att det är jag som Viggo har känt sedan han var valp. Min sambo har en speciell band med djur, alla djur älskar honom! Så ja, allt går bra :). Dock så fiser Viggo som om det inte vore någon morgondag! Riktigt hemska fisar!

Lucys invänjing av PeeWee pellets går också bra. Just nu finns det mycket pellets i lådan, så snart lär vi nog slänga all innehåll och hälla i enbart pellets. Jag är så glad att hon har vant sig! Det är så skönt att få slippa kattsanden sen och även den unkna lukten från gammal kattsand. Nu hoppas jag bara att hon fortfarande kommer att gå på lådan, trots att det bara är pellets.

Inga kommentarer: