fredag 7 juni 2013

Viggo har åkt hem igen

Igår åkte Viggo hem, så nu är det tomt här hemma. Dock var det rätt skönt att slippa gå ut med honom hela tiden, haha.

Idag så har jag storstädat! Jag har dammat och dammsugit ordentligt och sedan bytt sänglakan. Efter det så tvättade jag golven. Nu känns det så härligt rent här hemma, ahh. Rent inför helgen!

Jag har också fått problem med en av mina visdomständer igen, eller sadisttänder som de borde heta istället... Jag har tre visdomständer, men en av dem ska ibland få för sig att roa sig med att få en infektion i tandköttet. Det gör inte jätteont, men det är lite ömt. Det som nojjar mig mest är att jag har ont i halsen. Har läst en del om ifall man har en svullnad i halsen, så måste man åka in till akuten. Men jag har bara ont i halsen och tillsynes ingen svullnad... Jag vet inte vad jag ska göra... Har läst en massa läskigt om att infektionen i tandköttet kan sprida sig ner i halsen och även ner i lungorna och ge andningsbesvär.

Jag borde väl ha gått till tandläkaren första gången man fick besvär, men jag vågar inte, är rädd för tandläkaren och är också rädd att de ska säga att vi måste dra ut tanden. Men jag funderar på att gå dit snart, det är väl lika bra. Man har bara inte lust att slösa 700 spänn på att kolla tänderna och sedan kanske ett par tusenlappar till ifall man ska dra ut tänder, usch. Jag verkligen hatar att det inte går på försäkringen. Eller så borde det i alla fall kosta mindre, speciellt när man bara ska undersökas.

Jag går runt och är super nojjig och är rädd att jag ska typ dö av någon infektion, haha. Eller att något super allvarligt ska hända mig! Usch!

Får helt enkelt försöka lugna mig och njuta av helgen! Tills man tuppar av eftersom infektionen har spridit sig till lungorna...

Inga kommentarer: