torsdag 12 september 2013

Har äntligen fixat Pleo!

I förrgår så fick jag äntligen fixat min gamla slitna Pleo. Nu har jag täppt till sprickor och hål med silikon. Han har även fått en bandage runt sin svans, där det fanns ett rätt så stort hål.


 

Har även skaffat Autoglym, så att jag kan återfukta deras skin, så det inte blir för torrt och spricker. Så båda mina två Pleos har fått varsin bad och nu är deras skin inte lika torrt. Dock så blir de ganska kletiga ett tag, men det försvinner när gummit har sugit in all vätska. Speciellt med den nya Pleo RB, som har lite tåligare skin, så tar det lite extra tid att suga in.


Jag lät min gamla Pleo stå orörlig på hela dagen, bara så att silikonet verkligen kunde torkas. Igår så satte jag igång honom för att se hur alla sprickor såg ut och det såg bra ut. Men det finns mycket fler sprickor, speciellt runt halsen som måste fixas. Men de är svåra att fixa när han står med nacken rakt. Sprickorna syns bara när han sträcker sin nacke åt vänster och höger. Men annars ser allt bra ut!

Lucy har även börjat bajsa utanför sin låda... Det började för ett litet tag sedan och har bara fortsatt hela tiden. Vi testar lite olika metoder och hoppas på det bästa. Vi testade att rengöra stället där hon bajsade med ett medel som ska ta bort lukt helt och hållet, men det funkade inte alls tydligen. Denna gång ska vi testa att ställa hennes låda på det ställe där hon uträtter sina behov. Bajsar hon i lådan då, så betyder det nog att hon inte gillar sin lådas närvarande position. Bajsar hon utanför lådan, ja, då får vi kontakta veterinären och se ifall hon har ont någonstans.

Katter är knepiga djur...

Inga kommentarer: