måndag 3 februari 2014

Har börjat med juicing!

Och nej, jag menar inte att jag har börjat pumpa steroider... Vi har köpt en juicepressarmaskin och ska börja dricka en massa färskpressat juice! Och inte bara fruktdrinkar, även grönsaker. Man får mixa och experimentera och se vad som är gott. Tanken är ju så klart att man får i sig en bra mängd frukt och grönt och självklart vitaminer. Man måste ju äta mycket grönsaker varje dag och då är det lättare att pressa det till juice!

Vi började med att testa att pressa två äpplen, en apelsin och en morot. Wow, säger jag bara, det var sjukt gott och mättande. Så jag har tänkt att jag ska dricka dessa juicer till frukost/lunch/kvällsmat och sedan äta vanlig mat till middag.

Så idag skulle jag testa göra min första ordentliga juice! Jag tog först en selleri och en broccoli och mixade ihop dem tillsammans. Testade att smaka lite innan jag gjorde något annat. Och usch, vad det smakade, haha. Testade då att stoppa i en äppelklyfta mest för att ge den lite godare smak. Men det verkade inte funka så bra. Testade istället att lägga i hela äpplet och en halv selleri till. Det var nog det äckligaste jag har någonsin smakat! Fick t.o.m. tårar i ögonen av drycken! Det luktade även riktigt äckligt, mest p.g.a. broccolin. Jag försökte verkligen bara veva ner hela glaset, men höll nästan på att kräkas! Såååå, broccoli är nog inte det bästa... för mig i alla fall!

Än så länge föredrar jag fruktjuicer, men jag måste dricka grönsaks juicer eftersom det är bättre.

Så, varför juicing? Jo, allt efter att du dricker en massa grönsaksjuicer och även lite fruktjuicer, så får du i dig sjukt med vitaminer och annat bra. Har läst om folk som har druckit sådant i en månad som blir piggare, får bättre hy, bättre minne, ja i princip bättre av allt. Jag vill så gärna hålla på med detta i en längre period, men jag tror jag skippar broccolin i fortsättningen...

Inga kommentarer: