fredag 7 februari 2014

Hatar att vara en hypokondriker...

Ugh, det har varit en ångestfylld månad, speciellt för mig som hypokondriker. Jag har känt endel skumma känslor i kroppen och såklart gör man en höna utav en fjäder och är rädd för det ena och det andra.

Jag brukar ju ha sådana skumma stickkänslor i sidan av kroppen. Det började i 2012, då jag och sambo kollade på film och helt plötsligt märkte jag att det smärtade till runt bäckenet ungefär. Efter ett par dagar, så försvann smärtan och det bara stack lite här och där då och då. Sedan fick jag uppfattningen av att det var mensvärk, då det brukade komma innan mensen.

Men nu, efter mensen, så märkte jag att det fortfarande stack till lite. Klart så blev man lite orolig. Jag har även fått en ny liten känsla som cirkulerar kring underlivet, känns det som. Liksom spänner och pumpar till. Jag skrev då till 1177 om råd och jag fick svar att det kunde vara endometrios. Men efter närmare påläsning av endometrios, så tror jag inte att jag har det. Det ska tydligen vara väldigt smärtsamt. När man rör på sig, är på toa och gör sina behov eller har samlag. Det har bara gjort ont lite i början, lite när man låg ner eller stod upp och så. Men det var allt i princip.

Åååh, så mycket ångest man har haft. Mycket tankar. Jag ska åka till vårdcentralen snart för en undersökning, det är lika bra antar jag. Det kanske inte är något alls fel, men jag tänker alltid på det värsta. Liksom tänk ifall jag är döende eller har cancer... Åååh!



Inga kommentarer: