fredag 21 februari 2014

Helg igen, dags för godis!

Idag är det fredag och även städdag för mig. Jag har dammat, dammsugit, diskat och kammat Lucy samt klippt hennes klor. Och just nu håller jag även på att tvätta kläder, phew. Lyckades boka en tvättid mellan 12-16, så jag borde hinna tvätta klart allt.

Sen när min sambo slutar vid fem, så ska vi handla mat och godis för helgen! Det vanliga, haha.

Förra veckan så var vi även på bio och såg på "Lego the Movie". Vi hade tur att få den på engelska här i Växjö. När vi såg den, så var det säkert max sex personer i biosalongen. Som tur var det ingen som satt bredvid oss, så man kunde ha sina armar på armstöden utan att stöda in i andra. Filmen visades i salong 6, en rejält liten salong. Bredden mellan stolarna är så liten att man knappt kan röra på sig. Vi såg även "Frozen" i samma salong. Men den svenska versionen av "Frozen" fick gärna visas i den största salong, så klart.

Filmen "Lego the Movie" var trevlig. Den var rolig och otroligt snyggt gjord. När jag för för första gången såg trailern till filmen, så var jag övertygad att den var animerad med hjälp av stop-motion, som dock-filmer brukar vara. Men det var en illusion. Det var animerad i CGI och skulle se ut som tradionellt stop-motion. De lyckades verkligen! Det var även sjukt hur de fick till animeringen så snyggt.

Filmen var också väldigt rolig och fick mig att sakna min Lego, som jag lekte med som barn. Man kände igen en massa Lego figurer som man hade som liten.

Inga kommentarer: