onsdag 4 februari 2015

Igår var vi ju på bio och såg "Big Hero 6". Den var bra, men kanske inte så bra som jag hade önskat. Den var dock söt och rolig för stunderna :).

Dock så fanns det en hel del störningsmoment. Inte i filmen utan bland publiken. Det var ganska lite publik, vilket var skönt. Men det som var irriterande var att det fanns två familjer med barn. Klart, vi kollade på en Disney film. Men vem tar med barn på 6-7 år och ser en film med engelsk tal? Det stör mig som fan, haha. Som tur var ungarna relativt tysta. Förutom en rikigt störig unge som hostade med öppen mun hela tiden. Vem i hela friden tar med sjuka barn till bion? Tack så jävla mycket ifall jag blir sjuk! Ja, jag är bitter, haha!

Och så en annan grej... Detta 3D elände! Kan SF-Bio inte snart skrota detta strunt? Eller i alla fall ge oss alternativ att se en film utan 3D. Vissa biografer gör ju så, men inte alla. Det är så störigt. Jag vill inte se filmer i 3D. 3D'n ger mig inget och då är jag ändå en person som älskar 3D-effekter. RIKTIGA 3D-effekter. Alltså grejer som poppar ut ur skärmen och sådant kul. Alla filmer idag har inte någon ordentligt 3D, bara djup. Ska jag alltså betala extra pengar för att få se en film med extra djup effekt? Nej tack. Men tyvärr så måste man ifall det är en film man vill jättegärna se på bio. Som "Big Hero 6". Det fanns ju knappt några effekter där. Kunde likabra ha kollat på 3D, om det fanns... Plus, det är inget kul att behöva sitta där med 3D glasögon framför dina riktiga glasögon. Nej, skrota 3D'n säger jag bara. Folk lär inte sakna den ändå.

Inga kommentarer: