måndag 23 februari 2015

Så, har tagit mitt första cellprov!

Är hemma igen från gynekologen!

Nu har jag tagit min första cellprov och det var verkligen inte så farligt. Jag visste ju att det inte var farligt, men det var ju ändå lite läskigt. En äldre kvinna tog testet på mig, frågade även lite frågor o.s.v. När hon väl gjorde testet, så var jag paff att det knappt kändes, plus att det gick så pass fort! Det var nog över på en minut! Hon gav mig även beröm för att vara så avslappnad när hon satte in den där läskiga metallsaken. Ahh, skönt att ha det överstökat! För er därute som skippar cellprovtagning för att det verkar läskigt, gå dit ändå! Det är verkligen inte så läskigt alls och det rä alltid bra att kolla sig så att man inte får livmoderhalscancer eller annat hemskt. Jag skippade cellprov sedan jag fyllde 23 år och nu är jag 26. Jag ångrar att jag inte gick dit tidigare.

Denna veckan är en bra vecka! Har gjort mitt första cellprov, min sambo är ledig hela veckan (yay ♥), på torsdag så kommer mina föräldrar på besök och vi har även lyckats sälja för bil på Blocket. Han som ska köpa den ska hämta den på fredag!

Och nu ska jag anvjuta en glass för beröm för att jag tog cellprov! :)

Good week is good!

Inga kommentarer: