måndag 2 februari 2015

Ingen mer bil...

I december när jag och sambon körde ner till mina föräldrar för att fira jul, så märkte vi hur bilen började skaka helt galet när vi körde snabbt på motorvägen. Vi stannade för att titta till bilen och sedan körde vi iväg igen. Så fort man kom upp i hög hastighet, så började den att skaka, speciellt ratten och däcken. Det var riktigt läskigt, så vi körde lite långsammare för säkerhets skull. Tydligen enligt min sambo, så hade bilen gjort detta sedan innan.

Sedan när vi åkte hem, så skakade den ännu en gång, så min sambo fick köra extra långsamt hem och det tog verkligen ett tag att köra hem, haha. Väl hemma så märks det även av att däcken skakar när man kör på mindre vägar och svängar.

Sedan var bilen även på besiktning, där vi fick reda på att drivaxeln inte satt ordentligt fast och även att avgasröret läckte gas. För att fixa allt skulle det ligga på några tusenlappar. Köpa grejerna och sedan även betala för att verkstaden ska fixa bilen. Så vi bestämde oss för att vi skulle ställa av bilen och sedan sälja skitet. Förhoppningsvis kan vi köpa en bättre begagnad bil senare i år. Vår var riktigt gammal, från 90-talet.

Sedan i fredags, när gubben skulle åka hem från jobbet, så lossnade drivaxeln helt plötsligt. Som tur så körde min sambo när detta hände, utan den lossnade när han var på väg att köra ut från parkeringen. Så han ringde mig och berättade om bilen och sa att han fick ta bussen hem. Jag är så glad att han inte körde när detta hände...

Så nu är bilen i sönder och även avställd... Ingen mer bil... :(

Inga kommentarer: