tisdag 29 januari 2013

Hemsk, hemsk gruppträff...

Kom hem för ett par minuter sedan efter att ha varit på en gruppträff hos Arbetsförmedlingen. Tre ord: Det var hemskt! Det var ett relativt liten grupp och vi skulle såklart prata med den som satt bredvid oss. Arbetsförmedlarna som hade hand om aktiviteten ville att vi skulle intervjua varandra om diverse onödiga saker, som t.e.x: "Vad vill du jobba med? Vad kommer du hitta på med i framtiden?" O.s.v. o.s.v.... Vad exakt hjälper det mig?? Jag vet vad jag vill och vad jag kommer att göra i framtiden. Som om det inte var nog, så skulle vi presentera den person som vi hade intervjuat för alla i gruppen, usch. Jag är väldigt osocial och hatar verkligen sådana saker. Men jag behöver inte hjälp med att bli mer extrovert. Jag börjar prata med folk själv i min takt. Hela gruppträffen var som jag anade.

Jag vet att de menar bara väl och vill hjälpa oss på traven, det kan jag förstå. Men jag ska alldeles snart påbörja en utbildning som kommer att leda till ett jobb. Så, varför behöver jag att vara med på sådana här saker? Så Arbetsförnedringen vill att vi ska gå på detta en gång i veckan i sju veckor! Jag lär inte ens kunna gå två veckor innan jag börjar på min utbildning. Men de envisas ändå! Varför ska de vara sådana paragrafryttare? Kan de inte bara för en gångs skull se bort från deras dumma regler och låta en slippa sådana aktiviteter innan allt de seriösa börjar? Jag har även kontaktat han som var ansvarig för gruppen och frågade om jag verkligen var tvungen att gå då jag snart börjar på det andra. Så klart envisades han med att jag skulle komma. Jag var helt förstörd av stress och oro, usch.

Och som om det inte vore nog, så fick jag ett brev igår, också från AF, där det stod att jag skulle börja på ännu en jävla aktivitet. Denna gång så ska jag kartlägga grejer. Jag antar att jag ska sitta och grupper och diskutera vad som kommer att hända i framtiden och vad jag vill. Lite som handlingsplan, antar jag. Som om det inte vore nog att diskutera i den andra gruppen. Åååh! Av alla år jag har gått på AF, så har jag bara känt oro och stress och depressioner. Ska redan börja på det andra skitet nästa vecka... Jag hatar när Arbetsförmedlingen skickar ut en på grejer utan mitt medgivande, utan att ha pratat om det med min handläggare.

*Suckar*

Vet inte vad jag ska ta mig till... Jag kan ju såklart gå dit, men samtidigt må dåligt av det. Men det är ju inte lönt att gå dit då min utbildning kan börja närsomhelst.

Det finns kanske lite grammatiska fel i inlägget, men orkar inte läsa igenom och rätta...

Over and out.

Inga kommentarer: