torsdag 11 april 2013

Vilket härligt väder vi har idag! Härligt molnigt! Och nej, jag skämtar inte, jag tycker att det är ett riktigt härligt väder! Dels för att det är svalt och dels för att man slipper all solsken som lyser in i lägenheten. Okej, detta får mig att låta som en vampyr som täcker för fönstren med plankor, haha! Jag gillar solsken, men nu har det varit sol i flera dagar! Eftersom vi har flyttat in datorerna i vardagsrummet, så är det inte så värst kul att ha solen skinande på en enda tills kvällen. Vi har dock persienner, men det hälper inte så mycket. Så idag är det en perfekt dag för att spela! Ingen sol som stör, no sir! Lite regn skulle sitta fint när det ändå är molnigt. Så vi kan få bort all skit som ligger och skräpar efter all snö.

Värst måste väl ändå vara all hundbajs som folk är så lata att plocka upp när det väl är snö. De tänker väl: "Men det är ändå så mycket snö, och det kommer att täcka över bajset!" Visst gör det det! Men när det är minusgrader så kan ju bajset inte brytas ner i jorden, utan det ligger bara kvar där under snön, tills det smälter bort... Har redan känt på en massa angenäma hundbajs dofter runt omkring, när jag har varit ute.

Ahh, nog om väder och bajs!

På lördag så ska jag och sambon åka ner till Skåne och besöka våra familjer. Det kommer att bli skönt. Speciellt att bara komma och besöka utan att man ska på fest eller att det är julafton. Bara sitta hemma hos mamma och pappa och ta det lugnt och umgås. Det kommer att bli mysigt! :)

Sedan, hela veckan så har jag bara tagit det lugnt och städat och fixat hemma och min sambo jobbar för fullt. Det är skönt att kunna sköta hemmet och göra det fint innan han kommer hem, så att han känner att det är rent och fint och så att han bara kan slappa.

Inga kommentarer: