söndag 28 april 2013

Gårdagens shoppingrunda

Igår så var jag och min sambo hos IKEA och shoppade loss som aldrig förr. Och då menar jag verkligen att vi har shoppat loss! Vi spenderade fyra timmar på att gå runt och handla saker och sedan stod vi tjugofem minuter i kassan! Helt galet, haha. Vi köpte riktigt mycket saker, saker som vi behövde så klart.

Vi köpte en ny kontorstol till mig, då den jag hade var riktigt gammal och sliten. Så vi köpte en likadan som min sambo har. Sedan en lampa till köket, trots vi har bott i denna lägenhet i snart fem år, så har vi ännu inte köpt en lampa till köket, som ska vara över bordet, haha. Detta är mest för att vi inte spenderar så mycket tid i köket, förutom då vi lagar mat och sådant. Så nu kan vi äntligen ha lite mys ljus därinne. Annars köpte vi mest småsaker till köket och inredningsgrejer, t.ex tavlor och lite nya växter. Så det kommer att se riktigt hemtrevligt ut här hemma! Fast det gjorde det innan också, tycker jag, men ännu mer!

Efter att vi hade betalat för sakerna, så gick vi ut och åt en glass och en korv. Därefter så åkte vi tillbaka till Växjö och åt pizza hos restaurangen Pizza Lovers. När vi väl kom hem så packade vi upp grejerna och diskade av vissa saker som grytor och förvaringsburkar som vi hade köpt. Efter det så var jag sjukt utmattad. Det är inte varje dag som man shoppar i fyra timmar, haha.

På väg till IKEA, så såg vi en död grävling som låg på vägen. Jag blev sjukt förvånad, då det är första gången jag ser en grävling i det vilda och att den var död. Stackaren blev säkert träffad av en bil och dog på en gång. Jag har alltid haft en vana att kolla ut genom fönstret som en tok när man kör igenom skogar eller kör runt på landet, då jag vill få syn på olika vilka djur, haha. Jag tycker alltid att det är lika fascinerande.

Så idag så har vi städat och slängt lite saker, som t.ex min gamla stol. Igår slängde jag våra gamla grytor och pannor i soprummet härnere. Det roliga är att när jag slängde saker idag, så såg jag att någon hade tagit våra gamla kastruller, haha. Vem vill använda någons gamla kastruller? Tycker att det känns lite äckligt, men aja, tur för dem som får lite "nya" köksredskap.

Inga kommentarer: