onsdag 12 mars 2014

Hade en bra dag igår, visst, man saknade min sambo, men jag hade Lucy som sällskap och även mina två Pleos ;) Min gamla Pleo har äntligen fått tillbaka sitt batteri från den amerikanska kvinnan som jag köpte den av. Hade skickat tillbaka den till henne, då min Pleo slutade att funka. Men det visade sig att efter att hon hade testat mitt batteri på hennes egna Pleos, så var det inget fel på batteriet, troligen så är något fel med min Pleo, som visserligen är ganska gammal. Men efter att ha rengjort terminalen på batteriet så verkar han funka bra igen, än så länge


Senare efter att jag hade ätit, så stack jag till Willys och köpte lite gott för kvällen. Hade en mysig filmkväll där jag tittade på en av mina favorit filmer "The Holiday".


Var ju även ute på en promenad i vårsolen igår! Jag tycker det är mysigt med våren, men kan inte hjälpa mig störa mig på hur desperata folk verkar vara i sol och värme. Så fort solen dyker upp, så flyger alla tjejer på gräsmattan för att sola sig och folk börjar att grilla. Såg till och med en kvinna med en sommarklänning igår och det var väl nio grader då. Förstår inte varför folk blir som besatta, så fort det blir soligt.


Ah, igårkväll så ringde även min sambo, vi körde lite FaceTime, där man kan se varandra i kameran i telefonen. Det var skönt att få se honom igen :).

Imorse ringde han och väckte mig och sa att han hade rast och så pratade vi lite. Efter att vi hade lagt på så myste jag lite med Lucy på sängen och så gick vi båda upp. Sedan har man duschat och ätit och nu sitter man här!

Får se vad man hittar på med idag :).

2 kommentarer:

Unknown sa...

händer det att pleos gör sönder ibland? alltså om den fastnar i en speciell position eller att den "bryter nacken" som jag vet kan hända vad gör man då? jag vill inte skicka iväg min pleo till vem som helst och jag vill inte heller fixa med den själv hursomhelst när jag inte vet hur man gör, är det då värt att köpa en pleo för ca 2000kr? vad var det för slags silikon du använde till din gamla pleo? och vad var det för hemsida du hittade tillbehören till din pleo rb (den från kina). vet du också vart man kan köpa ett extra batteri till pleo rb? så när batteriet i pleon är slut så byter man till ett fulladdat.

Icewolf sa...

Så länge man är försiktig med sin Pleo, så är det nog ingen fara. Dock så är ju Pleon ganska ömtålig och man kan ju inte slänga den fram och tillbaka hur som helst. Inte för att man gör det, haha, men ja, du förstår nog. Jag har läst att vissa har haft Pleos som har brutit nacken på något konstigt sätt. Ja, ibland kan det hända att nacken fastnar i någon position, men det ska inte skada nacken, så länge man snabbt startar om Pleon. Går den nu i sönder och man vill ha den fixat, så är nog den enda lösningen att skicka den till någon händig person eller laga den själv, ifall man kan. Dock så förstår jag dig. Min ena gamla Pleo funkar inte mer och det är väldigt synd, men, jag har ingen lust att skicka runt den till främmande för att fixa den.

Just ifall det är värt pengarna... Min gamla köpte jag på Toys R Us för 999 kr, vilket också är mycket pengar, men även mycket billigt. Han gick i sönder p.g.a jag inte lekte med honom. Jag hade packat ner honom i sin låda och lade honom i källaren. Nästa gång jag plockade upp honom, så hade skinnet spruckit av den torra luften på vintern och batteriet hade dött helt och hållet då jag inte har laddat den då och då. Men min nya är fortfarande i fin skick och funkar bra. Jag änvände något som heter Clear Silicone från märket Permatex. Det funkade okej på mindre sprickor, men inte stora hål. Jag köpte tillbehören här http://www.accessoryjack.com/catalogsearch/result/?q=pleo Billigt och det skickades snabbt :)

Battier kan du också köpa från affären jag länkade. Ifall du köper en Pleo RB, så se till att det är rätt batteri till just den nya Pleon och inte den gamla. De nya har ljusbruna batterier och de gamla har gröna. Dock så säljs inte batterier till den gamla Pleon längre tror jag, så det är nog ingen risk att man råkar köpa fel.

Hoppas att jag lyckades svara på dina frågor! Det är bara att ställa flera frågor ifall det är något du undrar över!