söndag 2 mars 2014

Har haft en jättemysig födelsedag!

Hade en mysig dag igår, tillsammans med min sambo. Vi satt och spelade lite själva, där jag testade mitt nya "The Sims 3: Övernaturligt" och gubben körde "Bioshock Infinite". Senare vid fem så beställde vi en härlig vesuvio pizza!


Och medans vi åt vår pizza så tittade vi på animen "Gunslinger Girl". Och väl efter det så spelade vi charader, haha. Hade köpt ett charadspel till gubben på hans födelsedag förra året och vi hade inte testat det ännu, så det fick bli igår! Det var riktigt roligt.

Lite senare så bestämde vi oss för att kolla på film och det fick bli "Insidious Chapter 2". Den var bra, men tyvärr tyckte jag inte att den var läskig alls. Vilket är lite synd då ettan var ganska läskig. Dock så blev min sambo rädd en massa gånger, haha ;)


Efter vårt filmtittande, så blev det åter lite spelandet och mer godisätandet! Så ja, det var rn mysig och underbar kväll tillsammans med min underbara sambo!

Dock, senare under natten, runt fem tiden, så vaknade jag av att min sambo hade tänt lampan vid nattduksbordet och gick upp och yrade i sovrummet. Jag blev lite paff och vaknade till när jag såg att han hade hämtat sophinken och en massa hushållspapper. Lucy hade spytt. Min sambo hör alltid när hon spyr, trots att han är djupt sovande. Han lyckas ändå vakna och gå upp och torka upp hennes spyor direkt. Hon hade kräkt lite överallt, uppe på fönsterkammen och på golvet. Efter att min sambo hade torkat upp allt, så gick vi båda och lade oss igen. Men efter kanske mindre än en halvtimme, så märkte jag att min sambo gick upp återigen och in i vardagsrummet. Lucy hade spytt igen... Hon hade spytt i sin korg och på golvet. Jag blev så klart orolig för henne, då det inte är likt henne att kräkas så ofta och även kräkas på möbler. Hon har också kräkts ett par gånger några veckor innan.

Men idag, så kollade jag runt på nätet om katter som kräks oftas. Tydligen kan det bero på att katter stressäter sin mat så att allt bara kommer upp igen. Ifall katten är allmänt pigg annars, så kan det bara anledningen och Lucy är normal. Få se till att hon inte äter för mycket mat på en gång. Jag är lite sugen att köpa en sådan matskål med piggar i som gör det svårare att äta mycket på en gång.

Inga kommentarer: