torsdag 13 mars 2014

Idag kommer sambon hem!

Phew! Har storstädat hela lägenheten idag! Har bytt lakan, tvättat golven, rengjort badrummet, you name it. Ville att det skulle vara rent och fint innan gubben kommer hem :) Han lär vara hemma runt sextiden.

Ugh, har också haft lite ont i vänster sidan idag. Jag har skrivit innan om att jag fick ont i höger sida, att det typ stack till i sidan, lite upp och ner sådär. Det började 2012, då jag fick ganska ont, runt livmodern. Har tänkt att det måste väl ändå vara ägglossning. Har börjat att kartlägga när det börjar göra ont genom att skriva i min menskalender app, så att jag vet ungefär när jag får det. Och det verkar som att det alltid kommer lite efter mensen och innan ägglosning. Så det kanske är det? Jag vet att jag låter fånig som inte vet, men jag har aldrig haft besvär med mensen förut! Jag tyckte alltid att jag hade tur som aldrig fick svåra mensvärk eller började spy eller liknande, jag fick bara huvudvärk. Men är det vanligt att bara börja få smärtor så här fast man inte har haft det förr? Ska i alla fall till vårdcentralen snart, för att kolla min hals, har så mycket slem och även kolla en skum kula/knuta i armhålan, så jag kan även kolla med smärtorna i sidan.

Edit:
Läste nyss på nätet att ifall man plötsligt får mensvärk trots man aldrig har haft det förr, så bör man undersökas... Precis vad jag behövde just nu! Tack intenet! :D

Ahh, ska bara ta det lugnt till klockan är fyra och då ska jag ner och tvätta de gamla sänglakanen. Vill gärna spela på Xboxen, men det är så mycket sol nu, usch!

Inga kommentarer: