måndag 17 mars 2014

Ska snart till vårdcentralen för en undersökning

På torsdag, så ska jag till vårdcentralen för att kolla upp lite olika grejer. Först och främst, så ska jag kolla vad som är fel med min hals. I några år, så har jag haft konstant slem i halsen som inte går att harkla upp. Det känns som om det sitter en klump där hela tiden och jag kan känna av den när jag sväljer. Det bruka räven lukta illa när jag andas ut efter att ha svalt. Jag tippar på en infektion som inte vill gå bort, alternativt något fel med bihålorna. Sedan vill jag även kolla en skum knöl som jag har under höger armhåla. Det kan möjligen bara vara en förstorad körtel eller något, men vill ändå kolla upp det, för att vara säker.

Sedan ville jag även kolla upp det här med att jag har ont i sidan då och då. Jag har alltid tänkt att det kanske var ägglossningen, men är osäker. Det är ändå bäst att kolla upp, för att se att det inte är något allvarligt. Har dock haft detta i tre år, så det kanske inte är något alls. Har också en skum pirrande känsla kring ljumsken.

Så det blir en del att kolla upp! Är ganska nervös, hatar att göra kroppsliga undersökningar. Plus att man är alltid beredd på det värsta. Det kommer säkert att gå bra. Jag är även nervös att läkaren kanske vill att jag gör en gynekologisk undersökningen, just angående stickningarna i sidan. Hoppas verkligen inte det!

Och på toppen av det, så ska jag även till tandläkaren nästa vecka, usch.Har en del hål och måste fixa dem alla, dock inte på en gång. Att fixa alla hål kostar 4000 kr...! Var hos tandläkaren förra året, vid November och det var då jag fick höra att jag hade en del hål att laga. Dock så har vi haft ganska lite pengar de senaste månaderna, så det har aldrig blivit av... :(

Usch, usch och åter usch!

Inga kommentarer: