måndag 29 december 2014

Det var den helgen

Nu är det måndag igen och på onsdag så är det alltså nyårsafton. Jag och sambon kommer som vanligt bara vara hemma och ta det lugnt. Äta lite gott, kanske spela lite tillsammans och sedan fira när klockan är tolv och titta på när folk skjuter iväg sina pengar. ;)

Jag testade min nya plattång nu i lördags och jag måste säga att den är sjukt bra! Den plattade omedelbart och det höll hela dagen. Mitt hår var till och med rakt hela söndagen! And I kid you not, mitt hår är fortfarande platt och rakt idag, trots man har sovit två gånger sedan lördagen. Helt sjukt! Är riktigt nöjd med min nya plattång. Remington S1005, som den så fint heter. ;) 279 kr på MediaMarkt och även Elgiganten.

Åh, det har även snöat lite sedan lördagen! Jag vaknade och rullade upp vår gardin och möttes av en massa vitt utanför. Bästa sättet att vakna upp på. :) Sedan har snön legat kvar sedan dess. Det har också varit riktigt kallt. Kallast var det inatt med 15 minus grader. I love it! Älskar vintern och kylan! Man kan sitta inne och mysa och spela spel. Ingen sol som stör eller äcklig svettig värme. Dock så är det lite lustigt att snön verkar alltid komma efter julafton. Kanske går ut på en promenad senare idag, när jag är klar med alla mina sysslor. :)

Har också beställt min första Glossybox igår. För er som inte vet vad en Glossybox är: Man premunumerar på lådar som är fyllda med olika skönhetsprodukter, smink och dylikt. Man vet aldrig vad man får. Kostar 139 kr för varje månad. http://www.glossybox.se/ Jag har varit lite sugen ända sen min syster berättade om det. Ska bli riktigt intressant att se vad jag får! Längtar verkligen mycket!

Inga kommentarer: